וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המו"מ עם סוריה לא יהיה קצר או קל"

25.5.2008 / 20:38

השר ברק אמר כי ”מו”מ עם סוריה - מתוך אחריות ביטחונית, וכרוכים בו ויתורים כואבים". הרמטכ"ל: "על המילואים לחזור להיות דבר ישראלי"

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"המשא ומתן בכל הערוצים חייב להתקיים מתוך אחריות ביטחונית ושמירת האינטרסים החיוניים לישראל", כך אמר הערב (ראשון) שר הביטחון אהוד ברק בטקס חתימה על אמנה בין המעבידים וההסתדרות למען עובדים המשרתים במילואים.

"כרוכים במו"מ ויתורים כואבים משני הצדדים ועל כן הוא אינו צפוי להיות קצר או קל ולכן תידרש לנו גם בשנתה ה-60 וכנראה גם ב-65 או 70 של ישראל, רשת הביטחון", אמר ברק.

לדברי השר, "באזור קשה זה, רק צה"ל חזק, כשיר, מאומן ברמה גבוהה ומגובש בתוך עולם ערכים של חתירה למגע כשהמילואים הם עמוד התווך שלו, רק הוא יבטיח את ביטחוננו. בסופו של דבר, זה גם מה שיביא את השלום עם השכנים שאנחנו חותרים אליו גם בעצם הימים האלה".

הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי דיבר בטקס על מעמדו הנשחק של מערך המילואים: "צה"ל חזק מוכן וכשיר הוא הערובה לקיומנו. צה"ל חזק משמעותו בעיקר מערך מילואים כשיר. כיום שירות המילואים הוא בסוג של שחיקה ולכן עלינו לחזק את דרך השירות ולהבהיר את נחיצותו. אנו פועלים רבות בנושא זה אך גם על החברה לעשות מאמץ כדי שהשירות יחזור להיות דבר ישראלי".

על ההסכם בין ההסתדרות למעסיקים, שאמור להעניק הטבות לעובדים המשרתים במילואים, חתמו גם נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש ויו"ר ההסתדרות עופר עיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully