וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על שכר הדירה: עבר לגור בכיכר רבין

ניר לנדאו

25.5.2008 / 19:51

לאחר שבעל הבית שלו הקפיץ לשחקים את שכר הדירה, חנך יונתן משעל את ביתו החדש מול עיריית תל אביב, למרגלות המזרקה

עשרות תושבים פעילי "רנטקונטרול" ו"עיר לכולנו" הגיעו לטקס חנוכת בית משונה שהתקיימה בכיכר רבין בתל אביב הערב (ראשון).

התושבים נענו לקריאתו של יונתן משעל, שקיבל בשבוע שעבר הודעה מבעל הדירה שלו לפיה בכוונתו להעלות את שכר הדירה מ-2,700 שקלים ל-4,000 שקלים לחודש. "אין לך מה להתבכיין, לא תוכל למצוא שום דבר יותר בזול", אמר לו בעל הדירה. יונתן, שבשנה האחרונה הקדיש זמן רב בניסיון להשפיע על מדיניות העירייה בנושא הדיור, החליט להביא את הבעיה אל חצר העירייה והקים בית למרגלות המזרקה בכיכר רבין.

חבר הכנסת דב חנין (חד"ש), שהגיע לחנוכת הבית, אמר בארוע: "הגעתי לכאן כתושב מודאג של תל אביב יפו. יותר ויותר צעירים, סטודנטים וגם אזרחים ותיקים נדחקים החוצה מתל אביב ולא מסוגלים לעמוד במחירי הדיור המאמירים. אסור שתל אביב תהפוך עיר של עשירים בלבד. הגיע הזמן שהציבור בעיר שלנו יתקומם נגד מדיניות העירייה המכוונת להפיכת תל אביב לעיר של האלפיון העליון. דיור בר השגה איננו סיסמא, אלא מודל שנוסה בהצלחה במקומות רבים בעולם. הגיע הזמן ליישמו גם אצלנו".

"ברגעים אלה ממש מתקיים דיון על מגדל מגורים שאושר ברמת אביב אשר כביכול אמור להקצות חלק מהדירות לדיור בר השגה", מספרת ליאת איזקוב בן שטרית, ממובילות המאבק למען שטחים ירוקים ותכנון שפוי בשכונת פלורנטין. "הנושא נמצא עכשיו בדיון לאחר שחברת המועצה מיטל להבי גילתה שלמעשה אין שום מנגנונים המבטיחים שאכן זה מה שייעשה. מה שקורה הוא שמשתמשים במצוקת הדיור כדרך לנפח זכויות בניה ומלבד חברת המועצה להבי - אף אחד לא נותן את דעתו על הבעיה באמת".

יונתן משעל הודה לתושבים שנענו להזמנתו והשתתפו בשמחתו, והביע תקווה שחנוכת הבית הבאה שלו תתקיים בבית יציב יותר. "אני מתכוון להמשיך להיאבק למען המטרה הזו שמבחינתי הוא מאבק על מכלול החיים שלי", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully