וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הלייבור זוממת הפיכה נגד בראון?

גיל קדרון

25.5.2008 / 19:14

הפסד נוסף ללייבור בבחירות מקומיות הוביל לביקורת מחבר קרוב ותורם קבוע של בראון, והתחיל להניע את גלגלי המרד במפלגה

מעמדו של ראש ממשלת אנגליה גורדון בראון הולך ומתערער ככל שנוקפים השבועות. זה החל ההצעת רפורמת מס לא פופולרית, שרבים סבורים שתפגע בשכבות החלשות. חברים רבים במפלגת הלייבור עשו קולות של מרד, ובראון הודה בטעותו ופנה להגיש הצעות חלופיות, שכוללות מיסוי על דלק ו/או על הכבישים, הצעות שלא זכו לפופולריות גבוהה יותר. בהמשך הפסידה המפלגה את ראשות עיריית לונדון לבוריס ג'ונסון השמרן, ובשבוע שעבר העיירות קרו ונטוויץ' עברו גם הן לימין.

בזמן שהמפלגה מתלבטת בקול אם ברצונה להחליף את ראש הממשלה, השמיע את דעותיו לורד פול, תעשיין מיליארדר ותורם קבוע של הלייבור, ביקורת נוספת על בראון. "בראון צריך להפגין את סמכותו כנגד הגורמים הסוררים בלייבור", אמר לורד פול, מחבריו הקרובים של בראון, שטען כי הממשלה אינה מקיימת את הבטחותיה, וקינח בקריאה לבצע שינויים בממשלה. "אני מאוד מדוכא ממצב המפלגה", סיכם ל"סאנדיי טלגרף".

לפי ה"גרדיאן" ייתכן כי ייכפה על בראון למנות יורש, וזה עשוי לתפוס את מקומו במידה והסקרים ימשיכו להחמיא למפלגה היריבה. רבים מציינים את ההצבעה על "חוק הטרור" של בראון, שאמור ליפול בעוד שבועיים, כנקודת האל חזור.

השרים מחכים בפינה

ראש הממשלה לשעבר טוני בלייר הביע לא מכבר את תמיכתו בבראון, וכינה את הבחירות הצפויות ב-2010 מול דייויד קמרון מהמפלגה השמרנית כ"קרב בין מתאגרף במשקל כבד למתאגרף במשקל נוצה". שריו לשעבר הם אלו שחותרים כעת תחת מחליפו, אולם חלוקים בדעותיהם מתי לנסות ולבצע את ההפיכה המנהיגותית.

שר החוץ דייויד מיליבנד ושר הבריאות אלן ג'ונסון הכחישו כל רצון מצידם לערער על המנהיגות הנוכחית, אולם מקורביו של מיליבנד מתעקשים באוזני "הטיימס" כי הוא מוכן להחליף את ראש הממשלה אם תיווצר מסה קריטית של מבקרים, לאחר שכחצי מהשרים הגיעו למסקנה כי בראון אינו מסוגל לזכות בבחירות הבאות.

"לדעתי אין שום רצון לאף אחד במפלגה להחליף את המנהיג", אמר שר הבריאות ג'ונסון. "גורדון בראון היה מנהיג טוב לפני שנה, והוא עודנו מנהיג טוב כיום". מלבד ג'ונסון ומיליבנד, גם שרת התחבורה רות קלי, שר העבודה והרווחה ג'יימס פורנל, ושרים רבים נוספים שייכים למחנה שמחכה לנפילת המנהיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully