וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בבוא היום יעניקו לכתביך מעמד של תורה"

ענת קם

25.5.2008 / 18:23

אנשי תרבות ותקשורת רבים ליוו את אדם ברוך בדרכו האחרונה. דב אלבוים: "איבדנו אדם ששלט בכל הרבדים של התרבות העברית"

איריס דומאני

.

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

הסופר והעיתונאי אדם ברוך הובא היום (ראשון) בצהרים למנוחות בבית העלמין בקרית שאול. אנשי ציבור, תרבות ותקשורת רבים ליוו אותו בדרכו האחרונה. ברוך הלך לעולמו אתמול כשהוא בן 63
.

הסופר חיים באר ספד לברוך: "אתה אדם, שביודעין או שלא רצית לשאת חן בעיני אביך וללכת בדרכו, השקעת עצמך בעולם של הישראליות. בעשור האחרון של חייך שהיה האינטנסיבי ביותר מבחינה רוחנית, התחולל המפנה הגדול. נגמלת מהטוטאליות של ההוויה הישראלית. גם דיוקנך הפיזי נעשה רוחני יותר ויותר. במהלך עמוק ואמיץ הצלחת לשקם ולחיות את הישראליות המתפוררת על ידי חיבור עם עברך היהודי. הענקת סדר יום חדש שעומד על תום לב.

"בבוא היום, כשימפו את השאלות והתשובות של דורנו יעניקו החוקרים לכתביך מעמד של תורה. הצלחת לחלץ מן ההלכה היהודית רוחב דעת, פתיחות, סקרנות, קשב, בהתמדה ובכשרון העמדת במרכז את כבוד הבריות. רבי ומורי, ברוך בן אשר, אתה יודוך אחיך".

בלוויה נכחו בכירים רבים מתחומי התקשורת והתרבות בישראל. מנכ"לי הזכייניות קשת ורשת אבי ניר ויוחנן צנגן, מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר, עורך הארץ דב אלפון ועורך מעריב דורון גלעזר, העיתונאי רינו צרור ועוד.


"התרבות הישראלית איבדה אדם ששלט בכל הרבדים של התרבות העברית , דבר שכמעט לא קיים יותר", אמר בהלוויה איש התקשורת דב אלבוים. "עברית מקראית, תרבות תלמודית, תרבות הלכתית, תרבות קבלית, התרבות הישראלית שנוצרה פה בישראל וכמובן התרבות הבינלאומית בכללותה".

ברוך היה מאושפז תקופה ארוכה במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים תל השומר. הוא הותיר אחריו בת זוג ושלושה ילדים: הסופרת והעיתונאית עמליה רוזנבלום, איש הטלוויזיה עידו רוזנבלום ואיתי אשר בן השלוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully