וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לפרשת הנאו-נאצים: 2 הרשעות אחרונות

נתיב נחמני

25.5.2008 / 16:42

שני הצעירים הורשעו על פי הודאתם במסגרת עסקת טיעון וירצו עונשי מאסר בפועל. מנהיג הקבוצה הגיע להסכם טיעון בתחילת החודש

פרשת הניאו נאצים הסתיימה היום בבית המשפט המחוזי בתל אביב בהרשעתם של שני חברי הכנופיה האחרונים. איליה בונדרנקו, תושב פתח תקווה בן 20 וולדימיר ניזבצוב, תושב בת ים בן 18, הורשעו על פי הודאתם במסגרת עסקת טיעון. בעסקה הוסכם כי המדינה תבקש מבית המשפט לגזור את דינו של בונדרקו לחמש שנות מאסר וחצי ואילו את עונשו של ניזבצוב לארבע שנות מאסר וחצי.

בראשית החודש הגישה הפרקליטות שני הסדרי טיעון נוספים בפרשה. במסגרת ההסדר הוסכם כי אריק בואניטוב, בן 20, שנחשב למנהיג הקבוצה יודה בחלק מהאישומים נגדו, בהם תקיפה בנסיבות מחמירות והחזקת חומר פרסום גזעני וירצה עונש מאסר.

בחודש שעבר הורשעו ארבעה חברים נוספים בפרשה במסגרת הסדר טיעון. עם זאת, חבר נוסף בתא, דימה בוגוטיך, נמלט לרוסיה יומיים לאחר חקירתו הראשונה במשטרה, שלאחריה שוחרר ללא הגבלות.

לפני כחצי שנה נעצרו שמונת הצעירים, בני 19-17, רובם תושבי פתח תקווה, עולים מחבר העמים. השמונה נאשמו בעשרות מקרי תקיפה חמורים על רקע גזעני, בעיקר של עובדים זרים באזור דרום תל אביב. מכתבי האישום עלה כי חברי התא נהגו לתעד את התקיפות בסרטונים בהם הם נראים כשהם מאתרים את קורבנותיהם, מכים אותם באכזריות תוך שהם מטיחים בהם האשמות על כך שהם אינם לבנים ועל כן "צריכים לשלם". בין היתר, חברי הכנופיה הואשמו כי ריססו צלבי קרס בבתי כנסת וכתובות נאצה נגד יהודים, ובהפצת חומר גזעני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully