וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם צה"ל יעזוב את ארז נילחם במקומו"

יהושע בריינר

25.5.2008 / 20:44

כך אמר תושב נתיב העשרה, הזועם על ההחלטה לפנות חיילים ממעבר ארז בשל המצב הביטחוני. ח"כ אלדד: "כנראה שצה"ל שכח שתפקידו להגן על האזרחים, ולא להפך"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

צה"ל החליט היום (ראשון) לפנות חיילים מבסיס ברצועת עזה בעקבות המצב הביטחוני. חיילים ממתקן התיאום והקישור שבמעבר ארז הועברו בימים האחרונים לבסיס ג'וליס ולמפקדת זרוע היבשה, בעקבות האיום הביטחוני על הבסיס בארז. כך פורסם לראשונה בווינט.

כזכור, בשבוע שעבר התפוצצה משאית ממולכדת שהכילה כארבע טונות של חומר נפץ סמוך למחסום. בתקרית לא היו נפגעים. עד כה מדובר בעשרות בודדות של חיילים שפונו, מרביתם חיילי מנהלה בבסיס. במעבר ישארו מרבית יחידות במנהלת התיאום והקישור. לדברי גורם ביטחוני, "בעקבות המציאות הנוכחית ישנה החלטה על דילול של חיילים מהבסיס, בעיקר לאחר ניסיון הפיגוע בשבוע שעבר. יחד עם זאת, החזרת החיילים אפשרית בהתאם להערכות המצב המשתנות".

שייקה שקד, תושב המושב נתיב העשרה, הנמצא בסמוך למעבר, אמר בתגובה להחלטה כי "אם הצבא עוזב אותנו אז שלפחות ישאיר לנו תותחים וטנקים ואנו נילחם במקומו. אנו אפילו מוכנים לממן את הפגזים ויש לנו אזרחים לוחמים בישובים הסמוכים לרצועה". לדבריו, "אנחנו נדאג שיהיה פה שקט יותר ממה שהצבא דואג. זה נשמע לי הזוי וברור שהחלטה כזו באה מלמעלה".

ח"כ יולי אדלשטיין (ליכוד) אמר כי "פינוי החיילים מתבצע מפני שבצה"ל הפנימו את חוסר האונים של הממשלה ומעדיפים שלא לשלם בחיי החיילים. על צה"ל להעמיד את הדרג המדיני על התנהלותו המסוכנת במקום לברוח מהתמודדות תוך העברת מסר תבוסתני לאויבינו". ח"כ ארי ה אלדד (איחוד לאומי – מפד"ל) בחר דווקא לתקוף את צה"ל. לדבריו, "כנראה שצה"ל שכח שתפקידו להגן על האזרחים ולא להפך. מי שמפנה את חיילי צה"ל בגלל קרבה לאויב סופו שיפקיר גם את האזרחים וימעל בחובתו להגן על מדינת ישראל".

"סומכים על שיקול דעתו של צה"ל"

ראש המועצה האזורית שער הנגב אלון שוסטר אמר בתגובה להחלטה, כי "תפקידם של חיילי צה"ל זה להגן על אזרחים, אך אין זה מתפקידם להיות ברווזים במטווח". לדבריו, לכל פעולה של צה"ל יש אקט סמלי ויש דברים שניתן לעשותם בהדרגה ולא כתגובה מיידית לפעולת טרור כלשהי". "נוכחותנו כאן אינה קשורה לנוכחות של חייל מנהלה כזה או אחר", הוסיף. שוסטר ציין, כי לא עודכן בפרטי ההחלטה. חיים ילין ראש מועצת אשכול אמר, כי "כל פינוי חיילים הוא מבצעי בלבד ואנו סומכים על שיקול דעתו של צה"ל".

יו"ר הפורום לביטחון שדרות, אלון דוידי, אמר כי "הצעד שנקט צה"ל הוא ניצחון לחמאס. עכשיו הפלסטינים יפגיזו את יישובי עוטף עזה ושדרות בתקווה לגרש גם אותנו כי הם חושבים שהם הצליחו לגרש את החיילים מהבסיס. אנחנו לא נלמד מהדוגמא השלילית הזו. ההססנות של קובעי המדיניות אל מול הטרור המתמשך של חמאס הוביל את צה"ל לצעד הזה. אני מציע להם שייקחו דוגמא מהתושבים שעל אף ההפצצות הבלתי פוסקות נשארים ביישובים ומחזקים את הארץ".

מעבר ארז ומנהלת התיאום והקישור הסמוכה אליו הפכו בשנים האחרונות ליעד פיגועים והפגזות עבור ארגוני הטרור ברצועה. כמעט מדי יום נופלות בבסיס ומסביבו רקטות קסאם ופצצות מרגמה, ובעבר אף נפצעו מספר חיילים כתוצאה מנפילת קסאם בבסיס. הבסיס עצמו נמצא צמוד למעבר ארז, בו עוברים מדי יום עשרות פלסטינים לישראל לצורך טיפולים רפואיים, ובהקמת מבנה המעבר הושקעו 45 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully