וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 שליחי העולם התחתון הורשעו בניסיון רצח

נתיב נחמני

25.5.2008 / 14:17

במסגרת עיסקת טיעון הודו השניים שירו ופצעו תושב ראשל"צ בשל טעות בזיהוי, ושהיו מעורבים בניסיון חיסול של אדם נוסף

סרגיי טפליצקי ואיליה חודונוב, שהואשמו כי היו שכירי חרב שנשכרו כדי לחסל שני בני אדם במסגרת סגירת חשבונות בעולם התחתון, הורשעו היום בבית המשפט המחוזי בתל אביב בניסיון לרצח ובקשירת קשר לביצוע פשע. השניים הודו במסגרת עסקת טיעון, במסגרתה הוסכם בין הצדדים כי התביעה תטען לעונש של 11 שנות מאסר בפועל לטפליצקי ושש שנות מאסר בפועל לחודונוב. למרות שצפוי כי ההסדר יתקבל, בית המשפט אינו מחוייב לעסקה ויגזור את דינם של השניים בעוד כחודש.

על פי כתב האישום, השניים נשכרו על ידי אבי "ההולנדי" סטואר, כדי לסגור חשבונות ישנים של "כנופיית ניו-יורק" ועל פי החשד גם של איתן חייא שעמד בראשה, שהבריחה סמים לישראל בשנות השמונים. לשניים אין עבר פלילי, ובעבר הם אף עבדו ביחידה לאבטחת אישים. הם נעצרו לפני כשנה ברמת גן במקרה, כששוטר סיור ראה אותם משליכים תיק לאחר שהבחינו בו. בתיק נתפסו שני אקדחים ומשתיקי קול.

ארבע שנים לפני כן נפתחה חקירה במשטרה בעקבות חיסול חבר כנופייה לשעבר בתל אביב. בעקבות מקרים שנוספו לאירוע זה, הבינו ביחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז תל אביב כי מדובר בסגירת חשבונות בתוך הכנופייה. חקירתו של טפיליצקי, שהתחיל "לזמר" עם מעצרו, חיברה את חלקי הפאזל.

על פי כתב האישום, בעקבות טעות בזיהוי, השניים ירו באבי סינה תושב ראשון לציון ופצעו אותו, לאחר שחשבו כי הוא אחד מהאנשים ברשימת החיסול שלהם. השניים גם פעלו לחסל אדם נוסף, אך שכן שדיווח למשטרה על שני החשודים הביא למעצרם ובכך מנע את הוצאת התוכנית לאור. המשטרה לא הצליחה לגבש כתב אישום נגד חייא, ולאחר תקופת מעצר ממושכת הוא שוחרר. יחד עם שני המתנקשים הוגש כתב אישום גם נגד סטואר שהואשם כי היה המארגן של המבצע.

במסגרת ההסדר בין נציגי הפקליטות לעורכי דינם של הנאשמים, יוסי זילברשלג וגיגי ירון, הוסכם כי בנוסף לעונש המאסר בפועל יגזר עליהם גם מאסר על תנאי. כמו כן הוסכם כי טפיליצקי יפצה כספית את אחד מקורבנותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully