וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי מואשם בהעברת מידע צבאי לאירן

יהושע בריינר ונתיב נחמני

25.5.2008 / 13:45

הותר לפרסום: אזרח ישראלי יליד אירן יצר על פי החשד קשר עם סוכן חוץ אירני. בחקירתו הודה כי מסר שמות של אנשים המשרתים במערכת הביטחון

הותר לפרסום כי בבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש כתב אישום נגד אזרח ישראלי יליד אירן, המתגורר בחו"ל. החשוד מואשם במסירת ידיעות לתועלת האויב, יצירת מגע עם סוכן חוץ, קבלת דבר במרמה ובגניבה בידי מורשה. החשוד נעצר בנתב"ג לפני שבועיים כשהגיע לביקור בארץ.

מכתב האישום עולה, כי בשמונה במאי נעצר החשוד לאחר חקירה משותפת של היאחב"ל והשב"כ, בחשד שקיים מגע עם סוכן אירני ומסר ידיעות ביטחוניות כששהה בחו"ל. החשוד הגיע לישראל לחקירת שב"כ בסיוע המשטרה ובחקירתו מסר, כי במהלך שנת 2006 הגיע לקונסוליה האירנית באיסטנבול מספר פעמים, שם הסכים לשתף פעולה עם גורמי מודיעין אירנים, ואף מסר שמות של אנשים שהכיר, ושלדבריו משרתים במערכת הביטחון הישראלית. כאמור, היום הוגש נגדו כתב אישום על ידי פרקליטי מחוז תל אביב.

הקב"ן שפנה לאירנים

לפני כחמישה חודשים גזר בית המשפט המחוזי בתל-אביב חמש שנות מאסר בפועל ועוד שנתיים על תנאי על רס"ן (מיל) דוד שמיר, פסיכיאטר במקצועו, שהורשע במסגרת עסקת טיעון בשתי עבירות - מגע עם סוכן חוץ והחזקת ידיעות במטרה לפגוע בביטחון המדינה.

מגזר הדין עלה, כי במסגרת תפקידו בצבא כקב"ן נחשף שמיר לחומר מסווג שכלל בין היתר פרטים ביטחוניים ומסמכים צבאיים מסווגים, תוכניות חירום של חיל הרפואה, מידע על אופן פרישת כוחות החיל ומרכזי השליטה, דרכי סיוע נפשי לעורף בזמן מלחמה, תכניות לפינוי אזרחים והיערכות מודיעינית ומבצעית. בכל המידע הזה התכוון לעשות שימוש כשפנה לגורמים עוינים למדינה, כנגד בצע כסף, אותו תכנן לדרוש.

שמיר פנה לאירנים באינטרנט ובפקס והציע להם סיוע במאבק נגד המדינה. הוא פנה למשרד החוץ האירני, ולמרות שפניותיו לא נענו, הוא המשיך ופנה לגורמים נוספים באירן עם אותן הצעות. שמיר גם שלח מכתב באינטרנט לאוניברסיטת "אל-אזהר" בעזה והביע רצון "להצטרף למאמץ של חמאס ברצועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully