וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: הרוג ומאות פצועים ברעש משנה בסצ'ואן

25.5.2008 / 13:31

רעש אדמה בעוצמה 5.8 בסולם ריכטר פקד היום את דרום מערב המדינה, כשבועיים לאחר רעידת האדמה הגדולה שהיכתה את האזור

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

אדם נהרג ולמעלה מ-400 נפצעו ברעש אדמה בעוצמה 5.8 בסולם ריכטר שפקד היום (ראשון) את מחוז סצו'אן בדרום מערב סין. זאת כשבועיים לאחר רעידת האדמה הגדולה שפקדה את האזור, בה נספו לפחות 60 אלף בני אדם. תחנת הטלוויזיה הממשלתית בסין דיווחה, כי כתוצאה מרעש המשנה היום התמוטטו גם כ-70,000 בתים.

מוקדם יותר דווח, כי ניצול מרעש האדמה בסין חולץ במהלך סוף השבוע מההריסות בדרום מערב המדינה, לא פחות מ-266 שעות (11 ימים) אחרי שהיה קבור תחתיהן. קסיאו זיהו, גבר בן 80 המשותק באופן חלקי, חולץ מהריסות ביתו שהתמוטט ברעש הקטלני. ככל הנראה, הוא שרד הודות לאשתו שהצליחה להאכיל אותו בזמן שהיה לכוד.

בתוך כך, ישראל שלחה הבוקר (ראשון) תרופות ומזון לנפגעי רעש האדמה. בטקס בנמל התעופה בן גוריון, בהשתתפות שגריר סין בישראל, אמרה שרת החוץ ציפי לבני: "מה שישראל עושה כאן הבוקר הוא ביטוי למינימום שנוכל לעשות כדי לבטא את היחסים החמים בין ישראל לסין. כשקרה האסון מיד פנינו לסינים ורצינו לדעת מה נוכל לעשות ובתיאום איתם אנו משגרים את מטוס הסיוע הבוקר".

לבני הוסיפה, כי "הנכונות של ישראל בכל מקום בו מתרחש אסון היא לנסות ולסייע כדי לתת ביטוי למימד ההומניטרי ביחסים של ישראל ומדינות בעולם". בתום הטקס אמרה שרת החוץ לשגריר הסיני, כי "הסיוע אינו מכיל בתוכו רק חבילות אלא גם את תחושות הלב של העם בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully