וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגולן הוא שלנו? זו אדמה סורית"

25.5.2008 / 10:53

השר מג'אדלה הביע תמיכה במו"מ עם סוריה. "מה עדיף, מלחמות עם הגולן או שלום בלי הגולן? הרמטכ"ל לשעבר כבר ענה על כך". שטרית: "שיחכירו לנו את הרמה ל-25 שנים"

שר התרבות, המדע והספורט ראלב מג'אדלה (עבודה) התייחס הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה למשא ומתן המתנהל עם סוריה ואמר, כי "רמת הגולן שייכת לסורים. היא נכבשה ב-1967". לדברי מג'אדלה, "גם אבות האומה אמרו שכבשו את השטח בשביל משא ומתן עם הערבים".

מג'אדלה החמיא לראש הממשלה אהוד אולמרט על המגעים: "יש לנו ראש ממשלה מפוכח שמבין ששלום עם הסורים חשוב מאוד". הוא הוסיף: "הגולן הוא שלנו? זו אדמה סורית. מה עדיף, מלחמות עם הגולן או שלום בלי הגולן? הרמטכ"ל לשעבר כבר ענה על כך (דן חלוץ). כל מי ששומע את הדברים, מבין שמדובר באינטרס משותף. המשא ומתן עם הסורים התחיל לפני כמה חודשים וראוי לא להפוך כל דבר לספין. אני מציע להאמין בראש הממשלה, שיש לו רצון להגיע לשלום".

לעומתו, שר הפנים מאיר שטרית (קדימה) אמר: "אני מוכן להכיר בריבונות סורית על הגולן, בתנאי שיחכירו לנו את הרמה ל-25 שנים. אם הם רוצים שלום, אין סיבה שלא יענו לדרישה. במידה שבעוד 25 שנים נראה שיש שלום אמיתי עם הסורים, לא תהיה לי בעיה לוותר על הרמה. אם הם לא רוצים – לא צריך, לא כדאי להם לצאת נגדנו במלחמה. אנחנו מסוגלים להגן על עצמנו ולא חוששים לא מאירן ולא מסוריה".

שר התמ"ת אלי ישי (ש"ס) התייחס גם הוא למגעים לדבריו, "כל עוד אסד לא משתחרר מציר הרשע, אסור לדבר איתו ולתת לו לגיטימציה. ראשי ממשלה ושרים כבר ויתרו על כל הרמה, אך הצד השני לא מוכן אפילו להכיר בישראל ולא לוותר על כלום. זה חכמי חלם. עם ישראל הוא עם שוחר שלום, עשינו צעדים אדירים למענו וכשיהיה בנמצא פרטנר גם אצל הסורים וגם אצל הפלסטינים, נשב ונדבר".


השר לשירותי דת יצחק כהן (ש"ס) ושר הבינוי והשיכון זאב בוים (קדימה) השיבו בשלילה לשאלה האם הם תומכים במשא ומתן עם הסורים. עם זאת השר כהן השיב גם בשלילה לשאלה האם על ש"ס לפרוש מהממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully