וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המו"מ רציני, לא ננהל אותו בתקשורת"

פנחס וולף

25.5.2008 / 10:30

אולמרט בישיבת הממשלה: "פרטי המשא ומתן עם הסורים לא יפורסמו". על עזה: "המצב בדרום מתקרב לנקודת הכרעה מדינית"

"פרטי המשא ומתן עם הסורים לא יפורסמו". כך אמר ראש הממשלה אהוד אולמרט בפתח ישיבת הממשלה השבועית. לדבריו, "תהליך המו"מ עם הסורים החל בפברואר 2007 והתפתח למאמץ זהיר שנוהל על ידי ועל ידי שר הביטחון בידיעת שרת החוץ לבני. מאז פרסום ההודעה ביום רביעי שעבר יש ספקולציות רבות. אין לנו כוונה לנהל את מו"מ באמצעות התקשורת או באמצעות סיסמאות, אלא באחריות הנדרשת".

"גם בעבר ממשלות קודמות ניהלו מו"מ והציבור ידע לגביו, אולם פרטיו נשארו חסויים", ציין אולמרט והוסיף, כי ישנה הכנה שתתאים את הציפיות שלנו לפי המציאות הקיימת עכשיו ולרגישויות הביטחוניות שנגררות ממציאות זו. לדבריו, "צריך לדאוג שפרסום הפרטים לא יפגום ביכולת שלנו להגיע לתוצאות טובות".

על עזה אמר ראש הממשלה, כי "המצב מתקרב לנקודת הכרעה מדינית. ישראל רוצה שקט מלא בדרום גם מיידי וגם לאורך זמן. אם התוצאה יכולה להיות באמצעות המאמצים של מצרים מה טוב, אם לא, נעשה זאת באמצעות דרכים אחרות. אין לממשלה חובה גדולה יותר מאשר הבטחת ביטחון תושביה. נושא זה מדיר שינה גם משר הביטחון, גם מגורמי הביטחון וגם ממני".

"יש משבר מים חמור בישראל"

ראש הממשלה דיבר גם על משבר המים ואמר כי "יש משבר לא מבוטל שמחייב אותי להתייחסות, כדי להבטיח את מקורות המים של ישראל לעתיד. אנו צריכים לייצר את הכלים הנכונים. לישראל יש מתקן להתפלה אחד מהגדולים בעולם שמייצר 100 מיליון מטר מעוקב מים. יש לנו את היכולת למצוא פתרון, נותר רק למצוא את הכלים", אמר אולמרט.

על נושא הרווחה אמר אולמרט בישיבה: "שמנו את נושא הרווחה, שמטפל בו השר יצחק הרצוג, על סדר יומה של הממשלה. אנחנו מתחילים לראות סימנים ראשונים של שיפור כאשר לראשונה נרשמת ירידה במספר העניים בישראל. זה לא מספק אותי מפני שאני רוצה לראות ירידה מעשית יותר. משרד הרווחה באמצעות מוסדות כמו הביטוח הלאומי, פועל כדי לשפר את המצב וכדי להביא להקטנת הפערים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully