וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולומביה: מת מפקד ארגון המורדים

25.5.2008 / 1:33

ממשלת קולומביה אישרה את מותו של מנואל מארולנדה, מייסד ארגון המורדים FARC, כנראה כתוצאה מהפגזה בסוף מרץ

המייסד והמפקד הבכיר של ארגון המורדים בקולומביה - FARC, מנואל מארולנדה, מת לאחר 40 שנים של מאבק נגד המדינה שניהל מקרב הג'ונגלים והמחנות בהרים - כך מסרה ממשלת קולומביה אתמול (שבת).

"באמצעות מודיעין צבאי, למדנו כי פדרו אנטוניו מארין, הידוע כמנואל מארולנדה, מת", מסר שר ההגנה הקולומביאני. "גורם המוות עדיין לא אושר". שמועות על מותו הועלו קודם לכן, אך הן לא אושרו.

מארולנדה, שכונה גם "ירייה בטוחה", הקים בשנות ה-60 את הארגון המרקסיסטי FARC, "הכוחות המהפכניים המזוינים של קולומביה". המנהיג היה בשנות ה-70 המאוחרות לחייו, ולא נראה בציבור מאז שנכשל בשיחות השלום לפני יותר מחמש שנים. מותו הוא אבידה גדולה עבור הארגון שנחלש לאחרונה בשל שורה של מפלות צבאיות.

לפי דיווחי המורדים, מפקד הגרילה מת מהתקף לב, אך לדברי המשרד הממשלתי מותו נגרם בסוף חודש מרץ האחרון כתוצאה מהפגזה צבאית בג'ונגלים הדרומיים בקולומביה, בהם בילה חלק ניכר מחייו.

מארולנדה החל את דרכו כמורד בשנות ה-60 בתור איכר ביישן שנאבק למען צדק חברתי. לאחר כמה עשורים של מאבק, הוחלש הארגון שהקים על ידי נשיא קולומביה אלוורו יוריבה, במאבק שגובה על ידי ארצות הברית. על רקע תמיכה ציבורית מועטה, הרחיקו מארולנדה ומורדיו לג'ונגלים מבודדים ולהרים, אך כמה מוקדי כוח נותרו באזורים מסוימים, שם מומנו על ידי הברחת סמים נשארו על ידי קרנות והברחת סמים. ארה"ב והאיחוד האירופי סיווגו את הארגון כארגון טרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully