וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלדד: "ישראל יכולה להסתדר בלי דן חלוץ"

24.5.2008 / 22:00

הרמטכ"ל לשעבר אמר היום כי "ישראל יכולה להסתדר בלי הגולן" וגרם לסערה בימין. ביילין: "אני שמח שהוא חשף את עמדותיו"

"מוטב שחלוץ ימשיך לעשות לביתו ולא יחזור לפעילות ציבורית שרק עלולה לגרום נזק נוסף לביטחונה של מדינת ישראל". כך אמר ח"כ אפי איתם (האיחוד הלאומי-מפד"ל) תושב נוב שברמת הגולן, בתגובה לדברי הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ כי "ברמה התיאורטית ישראל יכולה להסתדר בלי הגולן". איתם אמר כי "התפיסה של חלוץ כי אין צורך בשליטה צבאית באדמה ובשטח וכי ניתן להכריע את האויב רק מהאוויר קרסה לחלוטין במלחמה האחרונה והביאה את ישראל לתבוסה הקשה בתולדותיה".

חברו לסיעה, אריה אלדד, הגיב גם הוא לדברי חלוץ ואמר כי "גם תיאורטית וגם מעשית ישראל יכולה להסתדר בלי דן חלוץ ורצוי שתקפיד לעשות כך אם היא לא רוצה לחזור על הכישלונות של מלחמת לבנון השניה, שחלוץ הוא אחד מאבותיהם החוקיים".

באירוע "שבתרבות" שהתקיים היום (שבת) בבאר שבע טען אמר חלוץ כי "עבור שלום אמיתי צריך להיות מוכנים לשלם מחיר אמיתי. כשמשוחחים עם סוריה, אנחנו יודעים במה הדברים עומדים. טוב לחפש כל אפשרות להגיע להסדר עם כל אויב".

ח"כ יוסי ביילין (מרצ) אמר בתגובה כי "זהו סוד גלוי שרוב הגורמים הבכירים במערכת הביטחון סבורים שהתרומה האסטרטגית בהסכם שלום עם סוריה והמשמעות שיש להסכם כזה בהקשר המעשי, ובהקשר של חיזבאללה ואירן, עולים לאין שיעור על הוויתור על רמת הגולן. אני שמח שהרמטכ"ל הקודם חשף באופן פומבי את עמדתו בהקשר זה ויש לכך תרומה גדולה לשכנוע הציבור הרחב בצורך להגיע להסכם".

ואילו ח"כ אסתרינה טאוטמן (ישראל ביתנו) הביעה צער על כך "שמי שהוכיח את רמת תפקודו במלחמת לבנון השנייה ממשיך להתייחס למסירת רמת הגולן כמו אל עוד מכה קלה בכנף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully