וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: לאחר חצי שנה - נשיא ללבנון

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.5.2008 / 20:09

המשבר בלבנון צפוי להסתיים היום, עם הבחירה במפקד הצבא התומך ב"דרך ההתנגדות לישראל" לנשיא - והקמת ממשלת אחדות, ששליש ממנה נציגי חיזבאללה

היסטוריה בביירות. לאחר חודשים ארוכים ללא נשיא בלבנון, מחר (ראשון) צפוי לבחור הפרלמנט במפקד צבא לבנון, הגנרל מישל סלימאן, לתפקיד. בחירתו צפויה לשים קץ למשבר הפוליטי החמור שנמשך זה שישה חודשים. המשבר נפתר השבוע לאחר שהאופוזיציה והקואליציה בלבנון חתמו ביום רביעי על "הסכם דוחא", בו סוכם בין השאר על מינויו של סלימאן לנשיא לבנון.

ההסכם, המעניק לחיזבאללה הישג לא מבוטל, מבטיח לארגון ייצוג נכבד בממשלה – 11 מתוך שלושים חברי ממשלת האחדות שצפויה לקום יהיו מטעם הארגון. כמו כן, סיכמו הצדדים על שינוי חוק הבחירות שמבטיח שינוי במחוזות הבחירה, וכן מעניק לחיזבאללה זכות וטו בממשלת האחדות שתוקם.

סלימאן, 60, מונה לתפקיד רמטכ"ל צבא לבנון בדצמבר 1998 כיורשו של אמיל לחוד שמונה לנשיא, כשסוריה עוד שלטה בלבנון. הוא נוצרי-מארוני ומנהל קשרים טובים עם חיזבאללה ועם המחנה האנטי-סורי כאחד.

בראיון שהעניק ביום חמישי לעיתון כוויתי אמר סלימאן כי "האויב שלנו הוא אחד, והוא ישראל. העם כולו תומך בדרך ההתנגדות משום שהאויב הישראלי אינו מבחין בין לבנוני אחד למשנהו". בהתייחסות למצב בלבנון אמר: "כל הלבנונים עברו תקופות קשות אולם הם תמיד הוכיחו שבתמיכה של אחינו הערבים וידידינו ברחבי העולם, הם מתגברים על הכאבים והקשיים".

במקביל לישיבת הפרלמנט מחר תציין לבנון שמונה שנים לנסיגה הישראלית מדרום לבנון, במה שמכונה במדינה "חג ההתנגדות והשחרור". ביום שני צפוי חיזבאללה לערוך עצרת ענק ברובע דאחייה בביירות, שבמהלכו יישא דברים מזכ"ל הארגון חסן נסראללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully