וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום אפריקה: אלפים צעדו במחאה על האלימות

24.5.2008 / 19:42

המפגינים ביהונסבורג נשאו שלטים בגנות שנאת הזרים שהובילה לאלימות נגד מהגרי עבודה. הנשיא: "המצב מביש ומשפיל"

אלפי בני אדם צעדו היום (שבת) ברחובות יוהנסבורג, העיר הגדולה בדרום אפריקה, בקריאה לשים קץ לאלימות במדינה. בגל האלימות נגד מהגרי עבודה מארצות אפריקאיות אחרות נהרגו לפחות חמישים מהגרים ממדינות אחרות באפריקה וכ-25 אלף איבדו את בתיהם.

המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב "שנאת זרים פוגעת כמו אפרטהייד" ו"אנחנו נגד שנאת זרים", ועצרו את תנועת המכוניות ביוהנסבורג. תושבים במחוז הילברו, בו חיים מהגרים רבים, הריעו למצעד שאורגן על ידי כנסיות וארגוני עובדים. המשטרה דיווחה כי השקט נשמר במשכנות העוני סביב יוהנסבורג ובמוקדי התיירות של קייפטאון, לאחר שבמהלך הלילה נבזזו והוצתו חנויות בחלק משכונות העוני הגדולות מחוץ לעיר.

ביקורת נמתחה על ממשלת דרום אפריקה על כך שהגיבה באיטיות לגל האלימות, החריף ביותר מאז תום משטר האפרטהייד לפני 14 שנים, ועל כך שלא טיפלה כראוי בעוני שרבים תולים בו את האשם לפרוץ המהומות. נשיא דרום אפריקה תאבו מבקי אמר שאל לדרום אפריקאים לפגוע באפריקאים אחרים והבטיח כי ממשלתו מחויבת לשים קץ לאלימות.

"אנחנו ניצבים היום בפני מצב מביש ומשפיל בתור אומה שהרשתה לקומץ אנשים לבצע פשעים נגד אפריקאים אחרים החיים בארצנו", אמר מבקי. לפני מספר ימים הוא הודיע כי אישר את התערבות הצבא בניסיון לעצור כליל את ההתקפות של אזרחי המדינה כנגד מהגרי העבודה, רובם מזימבבואה השכנה, הסובלת מכלכלה קורסת ואינפלציה משתוללת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully