וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צונחים על אזרחים. קורה, לא?

יהושע בריינר ונעמה טלמור

24.5.2008 / 10:01

מעקב וואלה! חדשות: מה עלה בגורל הפצועים ממפגן הצניחה של יום העצמאות, והאם צה"ל מתכוון להפיק לקחים מהאירוע?

ועדת החקירה שהוקמה לאחר מפגן הצניחה הכושל ביום העצמאות מול חופי תל אביב, כבר סיימה לתחקר את כל משתתפי הארוע, בראשם אנשי המילואים שהשתתפו כצנחנים במפגן. הוועדה, בראשה עומד מפקד בית הספר לצניחה של צה"ל, אל"מ דרור פלטין, שהיה אחראי על מפגני הצניחה באותו היום, נמצאת לקראת שלב הסקת המסקנות. בצה"ל מסרבים לשתף בפרטי החקירה, אולם גורם צבאי אומר כי מן הבדיקות מסתמן שלא היה כשל משמעותי בהכנות הצנחנים, וכי כל מי שנטל חלק במופעי יום העצמאות היה בעל ניסיון מתאים ועשיר בצניחות.

לקראת אירועי יום העצמאות ה- 60 התאמנו אנשי המילואים שמונה שבועות בבית הספר לצניחה של צה"ל במרכז הארץ. במפגן בתל אביב נטלו חלק כעשרים אנשי מילואים, מרביתם עובדים כמדריכי צניחה במועדוני צניחה חופשית, בהם גם הצנחן שנחת בתוך הקהל וגרם לפציעתם של אחד עשר מצופי המפגן.

כעבור עשרה ימים שוחררו הפצועים לבתיהם. מצבם של כולם הוטב, גם של אלה שסבלו מפגיעות קשות וחייהם היו בסכנה. כיום חלקם נותרו להתמודד עם שברים ופציעות המוגדרות כקלות. השיפור המהיר במצב הנפגעים הוא ככל הנראה הסיבה לכך שהצניחה הכושלת ירדה במהירות מסדר היום הציבורי.

סופי רבין, חברתו של מארק לווינסקי שנפצע באורח קשה מפגיעת הצנחן התועה, אומרת כי רק בנס המפגן לא הסתיים באסון אחר. "הציבור נפגע מצניחת הצנחן מחוץ למתחם הצניחה, אבל לאורך האירוע הקהל נכנס לתוך המתחם ורק במזל נותר ללא פגע. לגבי הפציעה של מארק, ברור שאם היו יוצרים מרווח גדול יותר בין הקהל לבין האזור בין הצונחים אמורים לצנוח, זה היה נמנע". מארק לוינסקי, שהגיע לבית החולים ללא הכרה והונשם, חזר לנשום בכוחות עצמו והוא משתקם עתה בביתו כשאר הפצועים.

"כל האירוע נמצא עדיין תחת חקירה של הצבא", אומר לוואלה! חדשות עדי אטקין, מדריך צניחה שנטל חלק במפגן הצניחה בתל אביב. "המקרה שהתרחש לצערנו הוא דבר מוכר בעולם הצניחה וקרה כבר בעבר בצניחות גדולות בעולם, כך שזה לא נדיר. כולנו התכוננו לקראת מפגן יום העצמאות על מנת שהצניחה תעבור על הצד הטוב ביותר". מדובר צה"ל לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully