וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה קלינטון לא פורשת? בגלל בובי קנדי

24.5.2008 / 7:47

קלינטון השתמשה ברצח המתמודד הדמוקרטי קנדי ביוני 68’ כדי לנמק החלטה זו, ואח”כ התנצלה. מטה אובמה: ”התבטאות אומללה”

המתמודדת על הנהגת המפלגה הדמוקרטית הילרי קלינטון התנצלה היום (שבת) על התבטאות שבה נימקה את החלטתה להמשיך את המרוץ גם בחודש יוני, באמצעות איזכור רצח הסנטור רוברט קנדי, שהתמודד על הנהגת המפלגה הדמוקרטית ב-1968.

בראיון לעיתון בדרום דקוטה ענתה קלינטון על השאלה מדוע היא אינה פורשת ואמרה כי "בעלי לא זכה במועמדות ב-1992 עד שהוא זכה בפריימריס של קליפורניה באמצע יוני, נכון? כולנו גם זוכרים שרוברט קנדי נרצח ביוני בקליפורניה. אני לא מבינה את זה".

דבריה של קלינטון, שיכלו להתפרש כהשוואה בין הסנטור שנרצח ליריבה להתמודדות ברק אובמה או כרמיזה לכך שמשהו עלול לקרות לו בטרם יסתיים המרוץ, עוררו תגובה חריפה במטה הבחירות של אובמה. "הצהרתה של הסנטורית קלינטון הם אומללים ואין להם מקום במערכת הבחירות", אמר דוברו של אובמה, ביל ברטון.

מאוחר יותר הביעה קלינטון חרטה על ההתבטאות. "אני מצטערת אם ההתייחסות שלי לאותו רגע טראומטי למדינה שלנו ובמיוחד למשפחת קנדי הייתה פוגעני בדרך כלשהי", אמרה קלינטון. רוברט קנדי, אחיו של נשיא ארצות הברית שנרצח ג'ון קנדי וסנטור ממדינת מסצ'וסטס נרצח ב-1968 במהלך המרוץ שלו להנהגת המפלגה הדמוקרטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully