וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זעם באירן על המגעים בין ישראל לסוריה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.5.2008 / 17:21

העיתון "א-שרק אל-אווסט" מדווח, כי אחמדינג'ד לא הסתיר את תדהמתו כשגילה על השיחות בין המדינות. "זוהי חריגה של דמשק מהתחייבויותיה לאירן"

עד כה לא הגיבה אירן לקולות השלום הנשמעים מבת בריתה, סוריה, ואולם היום מדווח העיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון, כי מקורות המקורבים לנשיא אירן מחמוד אחמדינג'אד מסרו כי הוא קיבל מידע מדוקדק אודות המגעים החשאיים בין ישראל לסוריה משר החוץ הסורי וואליד מועלם שביקר בטהרן לפני מספר שבועות.

לפי הדיוח, אחמדינג'ד לא הסתיר את תדהמתו ואת אי שביעות רצונו ממה שהוא מכנה "חריגתה של דמשק מהתחייבויותיה לאירן". עוד מדווח העיתון, כי המועצה העליונה לביטחון לאומי של אירן, תבחן מסר ששלחה דמשק בנוגע למשא ומתן עם ישראל על מנת לגבש תגובה ראויה. עורך של אחד העיתונים הרפורמיים באירן מסר כי המועצה העליונה לביטחון לאומי הורתה לכלי התקשורת ולאתרי האינטרנט להתעלם מנושא המגעים בין ישראל לסוריה.

"המושג 'ויתורים כואבים' לא קיים"

אתמול גינה שר ההסברה הסורי מוחסן בילאל את "התנאים המוקדמים", כלשונו, שהציבה ציפי לבני לפיהם על סוריה להתנער מחיזבאללה, מחמאס ומאירן ובכך להתנתק מ'ציר הרשע'. "לא יהיו שום תנאים מוקדמים במשא ומתן. המושג 'ויתורים כואבים' גם הוא לא קיים משום שלסוריה יש זכות על רמת הגולן שנכבש ב-4 ביוני 1967", אמר בראיון לרשת "אל-ג'זירה".

בילאל חזר על דבריו של שר החוץ הסורי וואליד מועלם לפיהם ישראל התחייבה לסגת מהגולן. "קיבלנו התחייבות ומסרים מממשלת ישראל ומאולמרט, דרך הטורקים, בהם נמסר כי הם יודעים מה הסורים רוצים. אולמרט יודע שהגולן בשלמותו יוחזר לסוריה וכי ישראל תיסוג לקווי 4 ביוני 67'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully