וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה וסין: ארה"ב מערערת את יציבות העולם

23.5.2008 / 15:01

בהצהרה משותפת אמרו מנהיגי שתי המדינות, כי הצבת מערכת טילים אמריקאית על אדמת אירופה, "פוגעת באמון בין מדינות העולם"

רוסיה וסין גינו היום (שישי) את ארצות הברית על כוונתה להציב מערכת טילי הגנה על אדמת אירופה. עם זאת, ארצות הברית טוענת כי הצבת מערכת הטילים היא קריטית להגנה על בנות בריתה באזור. "שני הצדדים מאמינים שהצבת מערכת הגנה ומיקומה באזורים שונים בעולם, אינה תורמת ליציבות ולאיזון העולמי ופוגעת במאמצים הבינלאומיים לפיקוח על הנשק במדינות השונות", אמרו רוסיה וסין בהצהרה משותפת.

"הדבר פוגע באמון בין מדינות העולם וביציבות האזור. במובן זה הצדדים מביעים דאגה נוכח כוונותיה של ארצות הברית", נאמר בהודעה. ההצהרה נחתמה בבייג'ין על ידי נשיא סין הו ג'ינטאו ונשיא רוסיה דמיטרי מדוודב, שהגיע לביקור בסין. וושינגטון מתכוונת לפרוס את מערכת טילי ההגנה שלה בעיקר במזרח אירופה כדי שתוכל להתגונן במקרה של התקפת טילים בין יבשתיים מצד מדינות עוינות כמו אירן. אולם רוסיה רואה בהצבה של מערכת שכזו איום אסטרטגי עליה ומתנגדת נחרצות לכך.

רוסיה תסייע לסין בתחום הגרעין

רוסיה תבנה ותספק חלקים עבור מתקן להעשרת אורניום בסין, פרויקט ששוויו עומד על מיליארד דולר. כך הודיע היום האחראי על הגרעין הרוסי סרגיי קיריינקו. העסקה נחתמה בעת ביקורו של מדוודב בסין. "השוק הסיני הוא מאוד אטרקטיבי עבורנו וננסה להיכנס אליו בשתי דרכים, אספקה של דלק למדינה והשקעה בייצור מקומי סיני", אמר קיריינקו.

"היום אנחנו חותמים על הסכם שמסמן את תחילתה של סדרת הסכמים מסחריים בין המדינות", אמר חבר במשלחת הרוסית. לדבריו, "אנו מוכנים לסייע לסין לזקק בעצמה את הדלק, אך אנו לא רוצים שהדבר יפריע לאספקת הדלק מרוסיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully