וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ראש הממשלה שיתף פעולה עם חוקריו"

נתיב נחמני

23.5.2008 / 16:06

אולמרט נחקר תחת הזהרה הבוקר וענה לכל שאלות החוקרים. ביהמ"ש קבע כי משה טלנסקי יתן עדות מוקדמת ביום שלישי הקרוב

הבוקר נחקר ראש הממשלה אהוד אולמרט תחת אזהרה על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה. אולמרט שיתף פעולה עם חוקריו והשיב לכל השאלות עליהם נשאל. צוות החקירה שחקר את אולמרט קיבל הנחיה להמשיך בחקירה נגדו. ההנחיה התקבלה על ידי ראש אגף חקירות ניצב יוחנן דנינו, אליו העבירו החוקרים את החומר מיד בתום חקירתו של אולמרט שנחשד בפרשת מעטפות הכסף שקיבל לכאורה מאיש העסקים היהודי משה טלנסקי.

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע היום, כי איש העסקים משה טלנסקי ימסור ביום שלישי הקרוב את עדותו בנוגע לחשדות, לפיהם ראש הממשלה אהוד אולמרט קיבל ממנו תשלומים שלא כדין. אם יהיה צורך, תימשך העדות גם בימים שלאחר מכן. נשיאת בית המשפט, השופטת מוסיה ארד, קבעה גם כי אולמרט וראש לשכתו לשעבר, שולה זקן, אינם צריכים להגיע לעדות.

החלטת בית המשפט המחוזי התקבלה לאחר שפרקליט המדינה משה לדור ופרקליטי של ראש הממשלה לא הצליחו להגיע להסכמה על מועד חדש לגביית העדות מטלנסקי. העדות המוקדמת היתה אמורה להיגבות בבית המשפט ביום ראשון הקרוב, אולם פרקליטי אולמרט, עורכי הדין אלי זהר, רועי בלכר ונבות תל צור, טענו כי נחשפו למרבית חומרי התיק רק לפני יומיים – פרק זמן שאינו מאפשר להם להתכונן כראוי לחקירת העד.

לדור סירב להצעת פרקליטי רה"מ

פרקליטי רה"מ הציעו לקיים את העדות ביום ראשון כמתוכנן, אך לקיים את החקירה הנגדית במועד מאוחר יותר. לדור סירב להצעתם בטענה כי הדבר יגרום לכך שהעדות תהיה חסרת משמעות, והציע מנגד לדחותה בשבוע. "יש אינטרס משותף לכולנו לקבוע את עדות טלנסקי", אמר לדור, אך הוסיף, כי "צריך לזכור איך מתמודדים עם האינטרס הלגיטימי של טלנסקי לחזור לארצו".

ביום רביעי האריך בית משפט השלום בתל אביב את צו עיכוב היציאה מהארץ של איש העסקים משה טלנסקי. זאת, לבקשת המשטרה ובהסכמת פרקליטו של טלנסקי. הצו תקף עד ליום שני, ה-26.5.08, בשעה 23:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully