וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: מיליארד בני אדם נמצאים בחוסר תזונה

23.5.2008 / 5:07

במדינות העניות יעלו מוצרי המזון ב-40%. "בזמן שרבים דואגים כיצד ימלאו דלק במכוניתם, יש אנשים שדואגים כיצד ימלאו את קיבתם"

המדינות העניות בעולם עלולות לשלם 40% יותר על מזון לעומת המחיר ששילמו בשנה שעברה, זאת כתוצאה מעליית מחירי המזון בעולם. קרוב למיליארד בני אדם נמצאים על סף חוסר תזונה ורבים מהם נמצאים על סף רעב.

כך עולה מדיווח של ארגון המזון והחקלאות של האו"ם. "מזון אינו המצרך הזול שהוא היה בעבר", אמר האפז גאנם בכיר בארגון, "העלייה במחירי המזון עלולה לגרום לפגיעה קשה ביותר מ-854 מיליון בני אדם במדינות העניות בעולם".

תוכנית המזון העולמית של האו"ם פנתה לקהילה הבינלאומית וביקשה 500 מיליון דולר לעזרת, שמוגדרת כעזרת חירום, למדינות שנפגעו בצורה הקשה ביותר כתוצאה מעליית מחירי המזון והדלק.

בחודש שעבר הודיע נשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש, כי יקציב 200 מיליון דולר לסיוע הומניטרי למדינות העניות, הכסף יועבר למדינות באפריקה, הודיע הבית הלבן. ארצות הברית הינה המדינה התורמת המרכזית למדינות העניות, בשנה האחרונה העבירה ארצות הברית 2.1 מיליארד דולר ל-78 מדינות.

נשיא תוכנית המזון של האו"ם, רוברט זליק, אמר כי "בזמן שרבים דואגים כיצד למלא את מיכל המכונית שלהם, בקצה השני של העולם אנשים דואגים כיצד ימלאו את קיבתם. המצב הופך להיות קשה מיום ליום". זליק הוסיף כי העלייה במחירי המזון הינה בגדר "חזרה אחורה שבע שנים במאבק בעוני העולמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully