וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: המגעים לרגיעה בעזה קורסים

22.5.2008 / 23:02

כך מדווח אתר אינטרנט המזוהה עם חמאס, שמאשים את ישראל בסירוב לפתוח את מעבר רפיח. אבו מאזן: "המידע מהשיחות בקהיר לא משאיר הרבה תקווה"

אתר אינטרנט המזוהה עם חמאס כותב כי המגעים בתיווך מצרי, שנועדו לגבש הסכם רגיעה בין ישראל לארגונים הפלסטינים בעזה, נמצאים על סף קריסה. האתר תלה את האחריות לכך בישראל, משום שהיא מסרבת לאפשר פתיחה מלאה ומיידית של מעבר רפיח.

עם זאת, בכיר חמאס חלילי אל-חייה, שלקח חלק בשיחות בקהיר, אמר עם חזרתו היום (חמישי) לעזה, כי הוא לא מאשר שהשיחות התפוצצו וכי הארגון מחכה להבהרת עמדתה של ישראל. "שמענו את התגובה הישראלית", אמר אל-חייה, "התגובה הזו דורשת הבהרה ותשובות נוספות, ואנחנו מחכים לקבל אותן בימים הקרובים. אנחנו מחכים שהתשובה הישראלית תהיה חיובית כדי שהמצור על אנשינו יוסר".

בתוך כך, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אומר כי הוא אינו מעודד מהעדר ההתקדמות בשיחות בחסות מצרית. "המידע האחרון לא משאיר הרבה תקווה. במהלך החודשים האחרונים ביקשתי מאחינו במצרים להתערב כדי להשיג את הפסקת האש", אמר אבו מאזן במפגש עם שר החוץ הצרפתי ברנר קושנר ברמאללה. "היום אני לא יכול לומר שיש לנו חדשות משביעות רצון. עד עכשיו יש מכשולים".

בכירים פלסטינים אמרו שישראל הציעה להימנע מפעילות צבאית, לפתוח את מעבר קרני לסחורות, להרשות כניסת אספקה לרצועה ולהגדיל את אספקת הדלקים. עם זאת, ישראל לא הסכימה לדבריהם לאפשר פתיחה מלאה של מעבר רפיח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully