וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: יאיר קליין יוסגר מרוסיה לקולומביה

22.5.2008 / 19:22

סגן האלוף במיל' יישב 10 שנים בכלא במדינה הדרום אמריקאית, בה הורשע ב-2001 באימון כוחות צבאיים לא חוקיים. קליין: "אני חושש לחיי"

בית המשפט העליון הרוסי אישר היום (חמישי) את הסגרתו של האזרח הישראלי יאיר קליין לקולומביה, שם ייאסר למשך 10 שנים, לאחר שהורשע שלא בפניו באימון כוחות צבאיים לא חוקיים. בית משפט קולומביאני גזר את דינו של סגן האלוף במילואים ב-2001. מאז שהחלו לפרק מנשק את הלוחמים הבלתי חוקיים, קמת האלימות במדינה הדרום אמריקאית נמצאת בירידה מתמדת.

קליין נעצר כשצעד לשדה התעופה "דומודדבו" שבמוסקבה, הכחיש במהלך הדיון בבית המשפט הרוסי העליון כי ביצע פשע כלשהו, והצהיר כי הוא חושש לבטחונו בכלא הקולומביאני.

"קולומביה זו המדינה היחידה בעולם שבה מותר להסיר איברים פנימיים", אמר קליין, "ורוב האיברים האלה מגיעים בעקבות רציחות בבית הסוהר בו אני אמור לשבת".

לפי "הג'רוזלם פוסט", שרת החוץ ציפי לבני ניסתה לשכנע את הרוסים להעביר את קליין לישראל, אך לשווא.

בעקבות החלטת בית המשפט העליון במוסקבה, הנחה משרד החוץ את שגרירות ישראל בקולומביה לקיים קשר עם הרשויות על מנת להבטיח את מלוא זכויותיו של יאיר קליין כאזרח ישראלי העצור בחו"ל. משרד החוץ יסייע ליאיר קליין לבקש את ריצוי עונשו בארץ, אם הוא ירצה בכך, כשם שהציע עד כה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully