וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "לא נתנתק מחמאס ואירן"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.5.2008 / 18:42

שר ההסברה הסורי מוחסן בילאל הגיב לדרישתה של השרה לבני, ואמר גם כי ”המושג ’ויתורים כואבים’ לא קיים, משום שלסוריה יש זכות על רמת הגולן”

שר ההסברה הסורי מוחסן בילאל גינה את "התנאים המוקדמים", כלשונו, שהציבה הבוקר ציפי לבני לפיהם על סוריה להתנער מחיזבאללה, מחמאס ומאירן ובכך להתנתק מ'ציר הרשע'. "בתהליך שלום אין צורך להציב תנאים. המושג 'ויתורים כואבים' גם הוא לא קיים משום שלסוריה יש זכות על רמת הגולן שנכבש ב-4 ביוני 1967", אמר בראיון לרשת "אל-ג'זירה".

בילאל חזר על דבריו של שר החוץ הסורי וואליד מועלם מאתמול, לפיהם ישראל התחייבה לסגת מהגולן. "קיבלנו התחייבות ומסרים מממשלת ישראל ומאולמרט, דרך הטורקים, בהם נמסר כי הם יודעים מה הסורים רוצים. אולמרט יודע שהגולן בשלמותו יוחזר לסוריה וכי ישראל תיסוג לקווי 4 ביוני 67'".

שר החוץ הטורקי עלי באבג'אן אמר מוקדם יותר שהמשא ומתן בין סוריה וישראל מתנהל באופן ששני הצדדים מרוצים ממנו וכי גובש בסיס משותף להמשך השיחות במועד אחר. "המשא ומתן מתנהל על עקרון שטחים תמורת שלום", הבהיר.

שרת החוץ ציפי לבני התייחסה הבוקר לראשונה לפתיחת המשא ומתן העקיף עם סוריה. "ישראל מאז ומתמיד שואפת לשלום עם שכנותיה", אמרה, "אך הסורים צריכים להבין שכרוכה בכך התנערותם המוחלטת מתמיכתם בטרור, בחמאס, בחיזבאללה ובאירן". את הדברים אמרה בפתח פגישה עם שר החוץ הצרפתי ברנר קושנר. לבני וקושנר דנו גם בארועים האחרונים בעזה, המצב בלבנון, המו"מ עם הפלסטינים והסוגיה האירנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully