וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תזרים מילארדים לעירק ואפגניסטן

גיל קדרון

22.5.2008 / 17:31

הסנאט אישר תקצוב נוסף למלחמות בשתי המדינות, ללא קביעת לוחות זמנים. יימשך צמצום הכוחות בעירק. האם צלף אמריקאי הרג צלם?

הסנאט האמריקאי אישר הערב (חמישי) תקצוב נוסף בסך 165 מיליארד דולר לשנה למלחמות בעירק ובאפגניסטן, לאחר שהמחוקקים ביטלו את ההצעה להציב לוחות זמנים ברורים לנסיגת כוחות ארה"ב מעירק.

זו אינה הפעם הראשונה שהסנאט, שמצוי בו כעת רוב דמוקרטי שלפני הבחירות לשני בתי הקונגרס הצהיר כי ידרוש את אותן לוחות הזמנים, מאשר תקצוב מלחמתי ללא תנאים כאלה או אחרים, לאחר שהפנטגון הבהיר כי הדולרים הנוספים הכרחיים כדי למנוע פיטורים המוניים בשוק העירקי, וכדי לשלם את משכורותיהם של החיילים העירקים. ממשלו של ג'ורג' וו. בוש מתנגד נמרצות לכל סוג של פיקוח פוליטי וקביעת לוחות זמנים של המלחמה בעירק.

כעת צריך החוק לעבור את אישורו של בית הנבחרים, שרק בשבוע שעבר העביר חוק שונה בתכלית, בו נכתב כי לא יהיה תקצוב נוסף ובו נקבע תאריך נסיגה מעירק - סוף 2009.

ארה"ב ממשיכה לצמצם כוחותיה בעירק

הגנרל דייויד פטריאוס, מפקד הכוחות האמריקאים בעירק, אמר היום לחברי סנאט שבוחנים את קידומו לתפקיד מפקד כלל הכוחות במזרח התיכון, כי בכוונתו להמליץ על קיצוץ כוחות נוסף בסוף הקיץ.

המספרים המדויקים עדיין אינם ידועים. כעת נמצאים 155 אלף חיילים אמריקאים בעירק, ומספרם אמור לרדת ל-140 אלף עד אמצע יולי. אחרי הפסקה של צמצום סדר הכוחות הכללי באורך 45 יום, עשוי להתבצע צמצום נוסף, בהתאם להמלצותיו של פטריאוס.

חיילים אמריקאים הרגו עיתונאי?

רשת טלוויזיה עירקית האשימה היום חיילים אמריקאים בהריגת אחד מצלמיה, שעשה דרכו לביתו שבבגדד. לפי המשטרה המקומית, גופתו של עיתונאי אחר, חיידר חאסים אל חוסיינו, נמצאה זרוקה בשדה במחוז דיאלה, לצד תשע גופות אחרות. "אנחנו מאשרים כי אחד העובדים שלנו, וויסאם עלי אודה, נהרג על ידי צלף אמריקאי", אמרה יח"צנית התחנה. לטענתה, עדי ראייה העידו בפני מנהלי התחנה. האדי ג'לו, סגן מנהל הארגון העירקי למען חופש עיתונאי, גילה כי גם הוא שמע פרטים דומים מעדי ראייה שהיו במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully