וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזה: מפגין נהרג מאש צה"ל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.5.2008 / 17:13

כוחות צה"ל פיזרו את תהלוכת "שבירת המצור" שארגן חמאס ברצועה. לדברי הפלסטינים, צעיר נהרג ו-17 מפגינים נפצעו

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

מקורות פלסטינים מסרו כי במהלך תהלוכה של אלפי תומכי חמאס שנערכה בעזה ושקראה ל"שבירת המצור" מעל הרצועה, נהרג מאש צה"ל מפגין בן 22 ו-17 אחרים נפצעו. ההפגנה נערכה באזור מעבר קרני שממזרח לעיר עזה. כלי תקשורת פלסטינים מסרו כי כוחות צה"ל ירו לעברם אש במטרה לפזר את התהלוכה. בין הפצועים ישנם שלושה ילדים, אחד מהם נפצע באורח קשה.

לפני כחודש קרא חמאס לתושבי הרצועה להגיע למעברים מול ישראל ולקיים תהלוכה לשבירת המצור. בסופו של דבר נרשמה אכזבה בקרב הנהגת חמאס, כשהגיעו מאות אנשים בלבד ולא קרה במהלכה דבר.

בחודשים האחרונים מנסה חמאס לארגן תהלוכות לעבר המעברים בין עזה לישראל על מנת לאיים בפריצתם. הסיבה, לדברי חמאס, היא המצור המוטל על עזה, שבמסגרתו לא מוזרם מספיק דלק לעזה ואין מעבר סחורות. בחודשים האחרונים הודיעו באו"ם כי בעזה נוצר משבר הומניטרי וקראו לישראל להגיש סיוע לפלסטינים.

מדובר צה"ל נמסר, כי בקרב מאות פלסטינים שהתקהלו סמוך למעבר קרני זיהו כוחות צה"ל מחבל חמוש בטיל נ"ט ומחבלים נוספים החמושים בנשק קל. לאחר הזיהוי ירו כוחות צה"ל במטרה להרחיק את ההמון. עוד נמסר, כי במהלך האירוע יודו אבנים אל עבר הכוחות וכן נפתחה לעברם אש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully