וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לחמאס אין עניין בשיפור חיי האוכלוסיה"

פנחס וולף

22.5.2008 / 11:33

בפגישה עם שר החוץ הצרפתי, אמרה לבני כי ניסיון הפיגוע בארז הוא המחשה נוספת לחוסר האחריות של חמאס. על סוריה: "עליה להתנער מהטרור"

"ניסיון הפיגוע במעבר ארז צריך לשמש לקהיליה הבינלאומית המחשה נוספת לכך שבעוד היא מבקשת מישראל לדאוג למצב בעזה ולפתוח את המעברים, לחמאס השולט בעזה אין עניין בשיפור חיי האוכלוסייה ואין אחריות מינימלית כלפי תושבי עזה", כך אמרה שרת החוץ ציפי לבני בפגישה עם שר החוץ הצרפתי ברנר קושנר. לדבריה, "הקהיליה הבינלאומית חייבת להמשיך בדה לגיטימציה לחמאס, המהווה תמיכה בתהליך השלום המתקיים עם הגורמים הפרגמטיים".

כמו כן, במהלך הפגישה התייחסה שרת החוץ לראשונה לפתיחת המשא ומתן העקיף עם סוריה. "ישראל מאז ומתמיד שואפת לשלום עם שכנותיה", אמרה, "אך הסורים צריכים להבין שכרוכה בכך התנערותם המוחלטת מתמיכתם בטרור, בחמאס, בחיזבאללה ובאירן". את הדברים אמרה בפתח פגישה עם שר החוץ הצרפתי ברנר קושנר. לבני וקושנר דנו גם בארועים האחרונים בעזה, המצב בלבנון, המו"מ עם הפלסטינים והסוגיה האירנית.

הבוקר התפוצצה משאית תופת בצד הפלסטיני של מעבר ארז בין ישראל לרצועת עזה. לא היו נפגעים ישראלים. הפלסטינים מדווחים כי כתוצאה מהפיצוץ נהרג אדם, ככל הנראה נהג המשאית. מעוצמת הפיצוץ נגרם הרס רב בצד הפלסטיני של המעבר, וניזוקו מספר בתים במושב נתיב העשרה הסמוך למעבר. פלוגות אל קודס בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי ו"גדודי חללי אל-אקצא - החוליות על שם אימן ג'ודה" - פלג בזרוע הצבאית של פתח, נטלו אחריות לפיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully