וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה כבר לא רוצה לדבר עם אחמדינג'ד

טלי גולדשטין

22.5.2008 / 12:53

על רקע ההתקפות הגוברות מצד המחנה הרפובליקני, הסנאטור הדמוקרטי מתחיל לסגת מהתחייבותו להידבר עם אירן ללא תנאים מוקדמים

לאחר התקפות חסרות רחמים מצד המחנה הרפובליקני, נראה כי הסנאטור הדמוקרטי ברק אובמה מתחיל לחזור בו מהצעתו לפתוח בהידברות עם נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד. כך עולה מדיווח של עיתון ה"גרדיאן" הבריטי.

על סף הבטחתו את מועמדות המפלגה הדמוקרטית, המשיך אתמול (רביעי) אובמה לתקוף את הסנאטור ג'ון מקיין, המועמד הרפובליקני וככל הנראה יריבו בבחירות הכלליות בנובמבר, לגבי מדיניות החוץ הנצית שלו. "מדיניות החוץ של מקיין מורכבת מכל הגורמים עמם הוא אינו מוכן לדבר", אמר אובמה במהלך אסיפת בחירות במדינת פלורידה.

עם זאת, עתה כשהבחירות לנשיאות עומדות לנגד עיניו, מתחיל אובמה לסגת מההבטחה שהשמיע בשנה שעברה להיפגש עם אחמדינג'ד ללא תנאים מוקדמים. כל זאת במהלך שנתו הראשונה כנשיא ארצות הברית.

בקמפיין של אובמה הפסיקו להזכיר את השם אחמדינג'ד ועתה נשמעים טיעונים הקוראים להכנה מוקדמת לפני מפגש אפשרי מסוג זה. "אובמה מעונין להיפגש עם המנהיג האירני", אמר ביל ריצ'רדסון, מושל ניו מקסיקו ותומך הסנאטור מאילינוי, בראיון לרשת "פוקס". "אך הוא רוצה הכנה דיפלומטית לפני כן".

ביום שלישי, אמרה סוזאן רייס, יועצת מדיניות החוץ של אובמה, לרשת CNN שהסנאטור לאו דווקא התכוון כי הוא רוצה להיפגש עם אחמדניג'ד כשהציע לפתוח בשיחות עם אירן. "הוא לא אמר עם איזה מנהיג אירני הוא ידבר", אמרה רייס. "יכול מאד להיות שעד אמצע שנה הבאה, אחמדינג'ד כבר לא יכהן כנשיא אירן".

העמדה החדשה בה נוקט אובמה זהירה בהרבה לעומת התחייבותו ביולי האחרון להיפגש עם מנהיגים מאירן, סוריה, ונצואלה, קובה וצפון קוריאה במהלך שנתו הראשונה בבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully