וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר לגבר שהתחזה לאברמוביץ' וסחט נשים

נתיב נחמני

22.5.2008 / 10:57

ביהמ"ש גזר 3 וחצי שנות מאסר על אדוארד ניסימוב, שהורשע בהתחזות ובסחיטת 700 אלף שקלים מנשים שהכיר באינטרנט

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (חמישי) שלוש וחצי שנות מאסר על אדוארד ניסימוב, בן 26, שהתחזה לרומן אברמוביץ', לעורכי דין מוכרים ואף לסוכן דוגמניות, וכך קיבל במרמה וסחט ב-700 אלף שקל ממספר רב של נשים.

מכתב האישום שהוגש נגדו עולה, כי ניסימוב נהג להכיר את קורבנותיו באינטרנט, ולהציג את עצמו כדמויות מוכרות בחברה הישראלית, וכך רימה נשים וסחט מהן כסף. באחד מסעיפים כתב האישום מתואר מקרה בו שכנע אם חד הורית שביכולתו לעזור לה לקבל מענק מהמוסד לביטוח לאומי ודירה ממשרד השיכון, וכך הוציא ממנה במרמה כ-30 אלף שקל, וסחט ממנה עוד 20 אלף שקל תוך איומים לפגוע בחייה.

במקרה אחר הזדהה ניסימוב בשלוש זהויות שונות מול אשה נוספת, וטען כי הוא יכול לעזור לה בעסקה לרכישת דירה תמורת 80 אלף שקל, וסחט ממנה באיומים עוד כ-240 אלף שקל. בפני אשה נוספת שהכיר באינטרנט, הציג עצמו נסימוב כאחיין של המיליארדר רומן אברמוביץ', וטען כי הוא יכול לעזור לה ברכישת דירה ובזירוז הליכי גירושין. הוא הציג את עצמו במספר זהויות נוספות, בהן אברמוביץ' עצמו ועורך דין מוכר, וכך גרם לה להעביר לידיו למעלה מ-100 אלף שקל.

מגזר הדין עולה עוד, כי לעיתים אף הציג את עצמו ניסימוב במספר זהויות באותה השיחה, כשכביכול העביר את הטלפון מאדם אחד לאדם שני.

"הוא ניצל נשים שהיו קורבנות קלים"

"בדרך שבחר לפעול הוא ניצל נשים שהתגוררו בגפן והיו בידיו קורבנות קלים", טען בדיון נציג הפרקליטות, שדרשה עונש של ארבע וחצי שנות מאסר בפועל. "בענישה הראויה יש היבט הרתעתי משום תפוצת ההיכרות באמצעות האינטרנט וכשדי למנוע קלות כזו של סחטנות באיומים של קורבנות תמימים".

עורכי דינו של ניסימוב, בסאל סאלח והדס לירון, תארו את מעשיו של מרשם כסרט נע של אדם שאינו נורמלי וסובל מבעיות נפשיות. "מרשי במצב נפשי קשה ועל כן החליט השופט להתחשב בעונשו. הוא האמין בהיותו אותם האנשים אליהם התחזה", אמרו.

"הוא לא בחל באיומים לצורך סחיטת קורבנותיו ופגע בנשים תמימות אותן ניצל ובסופו של עניין העמידן ככלי ריק ובמצב כלכלי קשה", כתב השופט זכריה כספי. "כתוצאה מכך הן אף ניזוקו נפשית, עד כדי פחד, חרדה, דיכאון וחוסר תפקוד". בנוסף למאסר גזר עליו השופט גם שנה וחצי מאסר על תנאי ופיצוי על סף 22,500 שקל, שיחולק בין המתלוננות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully