וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מו"מ עם סוריה והפלסטינים - במקביל"

פנחס וולף

22.5.2008 / 14:57

רה"מ אהוד אולמרט אמר לשר החוץ הצרפתי כי "הסורים יודעים מה אנו רוצים, ואנחנו יודעים מה הם רוצים". ברק: "שני הצדדים יידרשו לוויתורים כואבים"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ראש הממשלה אהוד אולמרט היום (חמישי) לשר החוץ של צרפת ברנר קושנר, כי בכוונת ישראל לנהל במקביל את שני מסלולי המשא ומתן, עם סוריה ועם והפלסטינים, ומבלי שאחד יבוא על חשבון השני. ראש הממשלה הבהיר כי מדינת ישראל שואפת להגיע להסכם עם הפלסטינים במהלך השנה הקרובה, וכי שיחותיו עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וכן השיחות שמקיימים ראשי צוותי המשא ומתן, שרת החוץ ציפי לבני ואבו עלא, הן רציניות וחשובות.

בנוגע לפתיחת המשא ומתן עם סוריה בתיווך טורקי עדכן ראש הממשלה את שר החוץ לגבי המגעים המתנהלים, ואמר: "הסורים יודעים מה אנו רוצים, ואנחנו יודעים מה הם רוצים".

קודם לכם אמר שר הביטחון אהוד ברק כי "הוצאת סוריה ממעגל העוינות היא צעד חשוב, אבל אנחנו צריכים להיות מפוקסים שלא יושג רק מעמדת כוח". בטקס הענקת תעודות הוקרה ליחידות מצטיינות במערך המילואים המתקיים בבית הנשיא בירושלים אמר ברק כי "שני הצדדים יידרשו לוויתורים כואבים. הסורים יודעים ממש כמונו שוויתורים הם עניין דו סטרי. זאת אחת הסיבות שהמרחק מכאן ועד הסכם שלום הוא עדיין רב".

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "כשהמשא ומתן מול סוריה יעבור לפסים מעשיים, יתקיימו השיחות באופן ישיר וללא תיווך טורקיה".

כמו כן, גם שרת החוץ ציפי לבני התייחסה הבוקר לראשונה לפתיחת המשא ומתן העקיף עם סוריה. "ישראל מאז ומתמיד שואפת לשלום עם שכנותיה", אמרה, "אך הסורים צריכים להבין שכרוכה בכך התנערותם המוחלטת מתמיכתם בטרור, בחמאס, בחיזבאללה ובאירן". את הדברים אמרה בפתח פגישה עם שר החוץ הצרפתי ברנר קושנר. לבני וקושנר דנו גם בארועים האחרונים בעזה, המצב בלבנון, המו"מ עם הפלסטינים והסוגיה האירנית.

אמש התייחס ראש הממשלה למשא ומתן המדיני המתקיים עם סוריה. "עדיף תמיד לדבר מאשר לירות, ואני שמח ששני הצדדים החליטו לדבר", אמר אולמרט בכנס בסמינר הקיבוצים. "מדובר בניסיון להבטיח את עתידנו וקיומנו במדינת ישראל. חידוש המו"מ לאחר שמונה שנות קיפאון הוא חובה לאומית שיש למצותה", אמר. "לאותה מסקנה בדיוק הגיעו שלושה ראשי ממשלה בעבר, יצחק רבין, בנימין נתניהו ואהוד ברק, גם הם השקיעו מאמצים רבים, והיו מוכנים לוויתורים כואבים ומרחיקי לכת".

ראש הממשלה הוסיף כי "השנים שעברו לא היטיבו את המצב הביטחוני בצפון. המו"מ לא יהיה קל או פשוט, ועשוי להיארך זמן רב, וניאלץ לעשות ויתורים לא פשוטים. הגעתי לכלל מסקנה כי הסיכוי גובר על הסיכון ועם התקווה הזאת אנו יוצאים לדרך."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully