וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סוריה מנהלת מו"מ עם ישראל בשל חולשתה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.5.2008 / 9:49

עורך העיתון אל-קודס אל-ערבי: "סוריה מנסה לקנות זמן ולשבור את הבידוד העולמי. אולמרט מנסה להסיט את תשומת הלב מחקירתו"

העיתונות הערבית מתייחסת היום (חמישי) להודעה המשותפת על המשא ומתן המדיני שנפתח בין ישראל לסוריה. אחד המאמרים התקיפים ביותר הוא של עבד אל-בארי עטואן, עורך העיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון, . העורך טוען כי באמצעות המגעים בינה לבין ישראל, מנסה סוריה לקנות זמן ולהתחבב על המערב.

"קרוב לוודאי ששתי המדינות רוצות לקנות זמן ולהפחית מהלחצים שמופעלים עליהן. הסורים רוצים לשבור את הבידוד הערבי והבינלאומי באמצעות ישראל. בכך היא צפויה להתקרב לוושינגטון ולינוק מסמי הממשל האמריקאי, אויבו של המשטר הסורי", טוען עטואן.

"כך גם ניתן לפרש את הגמישות שגילתה סוריה בנוגע למגעים בדוחא, שהובילה לכך ששכנעה את האופוזיציה בלבנון לקבל את ההסכם בלבנון", מסביר עטואן, הנחשב לאחד מגדולי מתנגדיה של ישראל. לדבריו, קיימת טענה כי סוריה פוצחת במגעים בשל חולשתה. "יש הטוענים כי הממשלה הסורית חלשה, וכי בשלוש השנים האחרונות היא משגרת מסרים ושליחים לישראל בבקשה לפתוח במשא ומתן".

"חולשה זו הגיעה לשיא לאחר הפצצת והשמדת מה שנראה כמו מתקן גרעיני על ידי מטוסי צה"ל, ולאחר מכן חיסול בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה בלב דמשק על ידי המודיעין הישראלי", מסביר עטואן. "לכך גם מצטרף האמברגו האמריקאי שמוטל על סוריה והמשבר הכלכלי הקשה במדינה בשל השחיתות ויוקר המחירים".

עטואן טוען עוד כי גם מניעיו של ראש הממשלה אהוד אולמרט לנהל משא ומתן עם סוריה, אינם כשרים. "ימים אלו הם ימיו הקשים ביותר של אולמרט. באמצעות פתיחת ערוץ משא ומתן עם סוריה מנסה אולמרט להסיט את תשומת הלב מהמשברים הפנימיים שלו וליצור רושם של מנהיג חזק המסוגל להשיג שלום עם שכנותיה של ישראל, ובייחוד עם אויבתה המושבעת סוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully