וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש להשאיר את הרב דרוקמן בתפקידו"

פנחס וולף

22.5.2008 / 10:02

יו"ר ועדת החוקה בכנסת ביקש ממשרד רה"מ להשאיר את הרב דרוקמן כראש מערך הגיור. הסיבה להדחה - דרוקמן הגיע לגיל פרישה

יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, מנחם בן ששון (קדימה), פנה הבוקר (חמישי) למשרד ראש הממשלה בבקשה למצוא דרך להשאיר את הרב חיים דרוקמן בתפקידו כאחראי על מערך הגיור. לדבריו, השארותו בתפקיד חשובה, "במיוחד בשעה קשה זו של משבר בעניין הגיור". בדיון דחוף שהתקיים בוועדת החוקה בנושא הביעו כל הח"כים שהשתתפו אמון מלא בפעילותו של הרב דרוקמן.

משרד ראש הממשלה שלח השבוע מכתב לרב דרוקמן בן ה-75 ובו הודיע לו כי יהיה עליו לעזוב את תפקידו כראש מערך הגיור בחודשים הקרובים, מכיוון שעבר את גיל הפרישה.

לדברי חבר הכנסת יולי אדלשטיין (ליכוד), הדחת הרב דרוקמן תפגע קשות במעט האמון שעוד נותר בקרב העולים ששוקלים להתחיל בגיור. "הדבר יתפרש ככניעה של הממשלה לנוכח התקפה חרדית של מערך הגיור ועל המתגיירים", אמר. "זהו עוד אחד מהניסיונות הנואלים של הממשלה לשרוד על ידי ריצוי החוגים החרדים הקיצונים ביותר שממילא אינם מכירים בסמכות המדינה לבצע גיורים. על אולמרט לנקוט צעד חריג ולבטל את הפיטורים לאלתר.

באחרונה פסק הרב אברהם שרמן, דיין בבית הדין הרבני הגדול, כי יש לראות כ"פסולים ובטלים" אלפי גיורים שנעשו בבתי הדין המיוחדים לגיור בראשות הרב דרוקמן. לאחר הפסיקה תקף הרב שרמן את הרב דרוקמן ואמר עליו ש"פגע גם במתגיירים, אבל גם בכלל של מדינת ישראל ובעם ישראל כולו. זה נוגע לכל הקהילות בעולם; אנחנו אחראים שנוכרים לא יתבוללו בעם ישראל".

הרב דרוקמן מונה בשנת 2003 לתפקיד בתמיכת ראש הממשלה דאז אריאל שרון, שהאמין כי בדרך זו ניתן יהיה להגדיל משמעותית את מספר המתגיירים.

הרב הראשי לישראל שלמה עמאר הבטיח לפני כשבועיים לח"כ זבולון אורלב (האיחוד הלאומי-מפד"ל) כי יפעל לביטול פסק הדין של בית הדין הרבני לביטול כל הגיורים שבוצעו על ידי הרב דרוקמן. לדברי אורלב, בפגישה ביניהם תקף הרב עמאר בחריפות את פסק הדין של בית הדין הגדול, ואמר כי מדובר במחטף. "התיק לא היה אמור להגיע כלל להרכב הדיינים שדן בו", אמר עמאר, והוסיף כי בכוונתו להחליט על כל הרכב דיינים שידון מעתה בענייני גיור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully