וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההיערכות מנעה ארוע חמור יותר בארז"

יהושע בריינר, פנחס וולף וניר יהב

22.5.2008 / 10:30

לפי הדיווחים, חמוש פלסטיני נהרג בפיצוץ משאית התופת במעבר ארז. חיל האוויר תקף בצפון הרצועה, הפלסטינים: חקלאי בן 62 נהרג מאש צה"ל במרכז עזה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

משאית תופת התפוצצה הבוקר (חמישי) בצד הפלסטיני של מעבר ארז בין ישראל לרצועת עזה. לא היו נפגעים ישראלים. הפלסטינים מדווחים כי כתוצאה מהפיצוץ נהרג אדם, ככל הנראה נהג המשאית. מעוצמת הפיצוץ נגרם הרס רב בצד הפלסטיני של המעבר, וניזוקו מספר בתים במושב נתיב העשרה הסמוך למעבר. מתחקיר ראשוני עולה, כי המשאית הצליחה לחמוק מעיני התצפיתנים בחסות הערפל הכבד במקום. דובר הגי'האד האיסלמי טען כי הרכב נשא ארבעה טונות של חומר נפץ.

מצה"ל נמסר כי "ארוע חמור יותר נמנע במעבר ארז בזכות היערכות נכונה של הכוחות, בעקבות התרעות על כוונת ארגוני הטרור לבצע פיגועים במעברים".

הפלסטינים דיווחו כי בתקיפת צה"ל במרכז רצועת עזה נהרג חקלאי פלסטיני בן 62. עדי ראייה מסרו כי כוחות צה"ל ירו פגז לעבר שטח חקלאי בסמוך למחנה הפליטים אל-בורייג', וכתוצאה מכך נהרג החקלאי, סאלם א-דחאפסה. מצה"ל נמסר כי הארוע אינו מוכר.

גם חיל האוויר מיהר להגיב לפיגוע, ותקף רכב פלסטיני בצפון רצועת עזה. לטענת צה"ל, מדובר ברכב שככל הנראה, אמור היה ליטול חלק בפיגוע במעבר ארז, וכי נוסעיו היו קשורים אליו. חיל האוויר זיהה פגיעה ברכב.

פלוגות אל קודס בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי ו"גדודי חללי אל-אקצא - החוליות על שם אימן ג'ודה" - פלג בזרוע הצבאית של פתח, נטלו אחריות לפיגוע.

סמוך לשעה 06:40 הצליחה משאית שהכילה כמה עשרות של קילוגרמים של חומר נפץ להגיע למעבר ואז התפוצצה. גורם ביטחוני אומר, כי זהו ניסיון נוסף לפגוע במעברים, אותם מעברים שמספקים לאוכלוסייה הפלסטינית בעזה סחורות וסיוע. מיד לאחר הפיצוץ החל ירי של פלסטינים לעבר המעבר. כתוצאה מהירי התפתחו חילופי אש בין החמושים הפלסטינים לבין כוחות צה"ל.

"החיבוק לסוריה - רוח גבית לטרור"

"בעוד ראש הממשלה משתעשע עם ספינים מסוריה, הדרום בוער ומתפוצץ", כך אמר ח"כ ישראל כץ (ליכוד) בתגובה לפיצוץ מכונית התופת. לדבריו, "החיבוק שמעניקה ממשלת אולמרט לסוריה, והוויתור הישראלי על ההתנתקות הסורית מהתמיכה בטרור כתנאי מוקדם למשא ומתן נותנים רוח גבית לארגוני הטרור הפלסטינים, הנהנים מתמיכה ומחסות סורית-אירנית ומנהלים מלחמת התשה לכל דבר כנגד צה"ל ותושבי הדרום".

אתמול נפצעו חמישה ילדים פלסטינים בתקיפת חיל האוויר בעזה. כמו כן, הפלסטינים ירו רקטת קסאם, שנפלה סמוך לקיבוץ דרומית לאשקלון, וגרמה לפציעתו באורח קל של חייל צה"ל. הוא פונה לבית החולים "ברזילי" באשקלון כשהוא סובל מרסיס בכתפו. בעקבות כך תקף צה"ל רכב שזוהה כנושא את החולייה שירתה את הרקטה, אולם על פי דיווחים פלסטיניים, מהתקיפה נפצעו חמישה ילדים.

קודם לכן ירו הפלסטינים לעבר סיור של צה"ל סמוך לכיסופים, אך לא גרמו לנפגעים או לנזק. כוח צה"ל זיהה מטען חבלה סמוך לגדר המערכת באזור מעבר קרני. כוח הנדסה שהגיע למקום פוצץ את המטען בצורה מבוקרת.

עדכון שעה: 06:50

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully