וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם אירן לא תבחר נכון היא תישא בתוצאות"

22.5.2008 / 3:52

כך אמרה שרת החוץ האמריקאית במסיבת עיתונאים בבריטניה. עוד אמרה: "אירן תעמוד בפני בידוד חריף, אם לא תחדול מהעשרת האורניום"

שרת החוץ האמריקאית קונדוליסה רייס הזהירה אמש את אירן במסיבת עיתונאים משותפת עם שר החוץ הבריטי דיוויד מיליבנד, כי "אם לא תעשה בחירות נכונות ולא תזנח את תכנית הגרעין, היא תישא בתוצאות". כמו כן הוסיפה רייס, כי אירן תעמוד בפני סדרת צעדים של הקהילה הבינלאומית נגדה ובפני בידוד חריף יותר, אם לא תחדול מהמשך העשרת האורניום בשטחה.

כשנשאלה רייס מה היא חושבת על הביקורת שהשמיעה המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב ברק אובמה בנושא מדיניות הנשיא בוש בנוגע לאירן, ענתה, כי מעצמות המערב פועלות באופן אינטנסיבי כדי למנוע מאירן את המשך העשרת האורניום. "הייתי רוצה לראות אילו אופציות אחרות ישנן", אמרה רייס בביקורת מרומזת על אובמה.

אולמרט: להגביר הלחץ על אירן

שר החוץ הבריטי אמר במסיבת העיתונאים, כי ההצעות של חמש המדינות החברות במועצת הביטחון של האו"ם, הן טובות עבור העם האירני. "אירן תמיד שאפה כי זכויותיה יכובדו, ועמדתנו היא שאם טהרן תקיים את החובות המוטלות עליה, היא תוכל לקיים יחסים טובים יותר ומועילים יותר עם הקהילה הבינלאומית", אמר.

בתוך כך, ראש הממשלה אהוד אולמרט העלה בשיחה עם יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב, ננסי פלוסי, שורת הצעות לצעדים נוספים להגברת הלחץ על אירן. הרעיון המרכזי שהעלה אולמרט הוא להטיל מצור ימי על אירן במפרץ הפרסי, ולהגביל תנועת אוניות סוחר מאירן ואליה, כדי לגרום לטהרן להפסיק את העשרת האורניום בתוכנית הגרעין שלה.

בעוד שבועיים ייסע אולמרט לוושינגטון, לפגישת עבודה נוספת עם הנשיא ג'ורג' בוש, שתתמקד בעניין האירני. בביקור הנשיא בישראל, בשבוע שעבר, התקיימה פגישה בארבע עיניים בינו לאולמרט, ופגישה נוספת בהשתתפות שר הביטחון, אהוד ברק, שדנה באופציות לטיפול בגרעין האירני. גורמים מדיניים בכירים בירושלים הביעו אז שביעות רצון מהשיחות ומנאומו של בוש בכנסת בעניין האירני, ואמרו שהתחושה היא ש"יהיה כיסוי להצהרותיו של בוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully