וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאורגיה: מפלגתו של הנשיא ניצחה בבחירות

22.5.2008 / 2:37

כך עולה ממדגם ראשוני של הבחירות לפרלמנט במדינה. האופוזיציה כבר טענה כי התוצאות זויפו ויצאה להפגין ברחובות

נשיא גאורגיה מיכאל סאאקשווילי הכריז היום (חמישי) על ניצחון מפלגתו בבחירות לפרלמנט. האופוזיציה במדינה כבר הודיעה כי הבחירות זויפו ואיימה לקיים הפגנת ענק בבירה טביליסי. ההכרזה באה לאחר תוצאות של מדגם שהראו ניצחון מוחץ של מפלגתו של סאאקשווילי בפרלמנט כשזכתה ב-63% מהקולות, בעוד שמפלגת האופוזיציה הגדולה זכתה, לפי המדגם, בכ-16% בלבד.

במערב אומרים כי הבחירות הן מבחן עבור מחויבותו של נשיא גאורגיה לדמוקרטיה במדינה. "אפילו אני הייתי המום כשראיתי את התוצאות ואת כמות התמיכה לה זכינו בבחירות לפרלמנט", אמר סאאקשווילי. לדבריו, "זהו ניצחון רצונו של העם הגאורגי".

מנהיג האופוזיציה איים ואמר כי יגייס כמאה אלף מתומכיו שייצאו לרחובות במחאה על תוצאות הבחירות, אולם בפועל פקדו את הרחובות רק כ-4,000 מתומכיו. "היה בבחירות הללו זיוף מוחלט שכמותו לא ראינו אף פעם בבחירות בגאורגיה", אמר אירקלי לשבילי, ממנהיגי האופוזיציה. תוצאות סופיות צפויות להתקבל במהלך היום.

סאאקשווילי עלה לשלטון בשנת 2003 במהפכה שקטה שכונתה "מהפכת הוורדים". סאאקשווילי הבטיח לבצע רפורמות כלכליות במדינה והתקרבות לאירופה ולארצות הברית . "בגאורגיה הדמוקרטיה משגשגת", אמר סאאקשווילי כשהצביע בקלפי היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully