וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלנסקי לא יוכל לצאת מהארץ עד יום שני

נתיב נחמני

21.5.2008 / 22:53

ביהמ"ש האריך את צו עיכוב היציאה לאיש העסקים משה טלנסקי. גורם במערכת האכיפה: טלנסקי היה הבנק, וזקן תיעדה הכל. יומניה מוכיחים קיום עבירות של קבלת דבר במרמה

בית משפט השלום בתל אביב האריך הערב (רביעי) את צו עיכוב היציאה מהארץ של איש העסקים משה טלנסקי. זאת, לבקשת המשטרה ובהסכמת פרקליטו של טלנסקי. הצו תקף עד ליום שני, ה-26.5.08, בשעה 23:00.

בתוך כך אמר הערב גורם במערכת האכיפה לוואלה! חדשות כי
"טלנסקי היה כמו הבנק, אורי מסר היה כמו 'בזק' שקישר בין כולם, ושולה זקן רשמה הכל". בחומר הראיות שהועבר אמש לפרקליטיו של טלנסקי ישנן ראיות מוצקות לכך שאולמרט קיבל לידיו חלק נכבד מהכספים ללא קשר למערכות בחירות שניהל ולהטבות רבות, בהן טיסות לחו"ל ואירוח במלונות בחו"ל שקיבל מטלנסקי.

הערב הותרו לפרסום יומניה של ראש לשכת ראש הממשלה שולה זקן, העשויים לשפוך אור על פרטי הפרשה וגובה סכומי הכסף אותם קיבל ראש הממשלה מטלנסקי. ביומניה של זקן מתועדות בפירוט רב ההעברות שנעשו לסוגיהן בין אולמרט לטלנסקי, ונעצרו כשנבחר אולמרט לראשות הממשלה. במזכרים של זקן מתועדות לכאורה העברות כספים בודדות בסך עשרות אלפי דולרים, ומופיעים תאריכים ושמות של הגורמים המעורבים בהעברות הכספים, שהתפרסו על פני תקופה ארוכה מאד.

במשטרה לא יודעים מהו הסכום המדויק שקיבל אולמרט. אולם, טלנסקי שיתף פעולה עם חוקריו, ואישר את העברות הכספים. טלנסקי אף הודה כי ידע שהעביר כספים לראש הממשלה גם למטרות פרטיות.

חומר החקירה שהועבר לפרקליטים עדיין לא מעמיד בסיס ראייתי מוצק להוכחת עבירת שוחד, אבל מוכיח לכאורה קיומן של עבירות של קבלת דבר במרמה והפרת אמונים מצד אולמרט, ונראה כי אם יוגש נגדו כתב אישום, יתכן שיואשם גם בהלבנת הון.

"פערים בין נאום אולמרט לראיות"

"יש פערים גדולים בין מה שאולמרט אמר לעם ישראל בנאום שלו במוצאי יום העצמאות, לבין מה שאנחנו יודעים", אמר גורם האכיפה. מחומר הראיות עולה, כי טלנסקי לא הפסיק להזרים מזומנים לאולמרט, לפחות עד לרגע בו הפך לראש ממשלה.

עיקר הראיות שיש כיום בידי המשטרה הן על עבירות שנעשו לכאורה בתקופה בה כיהן אולמרט כשר התעשייה והמסחר. מהחומר ומחקירותיו של עו"ד מסר עולה, כי שימש כחולייה עיקרית בהעברת הכספים. בדיון שנערך בבית המשפט המחוזי בירושלים לפני כשבועיים, טען פרקליט המדינה משה לידור כי ייתכן שנגד עו"ד מסר יוגש כתב אישום נפרד, וכי "הוא עשוי להיות עד מטעם התביעה נגד ראש הממשלה".

בימים הקרובים ייצא צוות חוקרים מיוחד לארצות הברית על מנת לבדוק את אמיתות גרסת טלנסקי, כפי שמסר בעדויותיו במשטרה. החוקרים יעברו על חשבונות הבנק של טלנסקי ועל מסמכים שהוא מחזיק בכספות, על מנת לקבל תמונה מדויקת יותר על הסכומים שהועברו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully