וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועלם: "ייתכן שהמו"מ יהפוך לישיר"

ניר יהב, פנחס וולף וקובי מנדל

21.5.2008 / 21:40

שר החוץ הסורי טען הערב כי "אם ישראל תגלה רצינות, יהיה אפשר להפוך את המו"מ לישיר". טורבוביץ': "המגעים יהיו תכופים ונמרצים"

"אם ישראל תראה רצינות במהלך המשא ומתן הבלתי ישיר המתנהל בטורקיה, בהחלט אפשר להפוך את המשא ומתן לישיר". כך אמר הערב (רביעי) שר החוץ הסורי וואליד מועלם בקטאר. לדברי מועלם, "זהו תהליך שלום. בעבר זה לקח עשר שנים. כרגע מתנהלים מגעים בלתי ישירים בטורקיה".

קודם לכן היום אמר מועלם כי ישראל הסכימה לנסיגה מלאה מרמת הגולן במסגרת השיחות בטורקיה. גורמים מדיניים הכחישו את הדברים ואמרו כי המשא ומתן מתנהל ללא תנאים מקדימים.

הערב שבו מטורקיה ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, יורם טורבוביץ', והיועץ המדיני של ראש הממשלה שלום תורג'מן. לדברי טרובוביץ', "המגעים על המו"מ עם סוריה יהיו תכופים ונמרצים, כדי שיהיה ניתן למסד את המשא ומתן". בקול ישראל דווח כי השניים ידווחו לראש הממשלה אהוד אולמרט על השיחות שהתקיימו מאז יום שני במסגרת המשא ומתן המדיני העקיף המתנהל בין ישראל וסוריה בתיווך טורקיה.

ועד יישובי רמת הגולן התכנס הערב כדי לדון ב"דרכי התגובה וההתמודדות" עם ההודעה על המשא ומתן בין ישראל לסוריה.

יו"ר פורום קו העימות בצפון וראש עיריית מעלות-תרשיחא שלמה בוחבוט, מברך על פתיחת המשא ומתן עם סוריה. בוחבוט מסר לוואלה! חדשות כי "ישנה חשיבות רבה במשא ומתן עם סוריה ועם ערביי המזרח התיכון. אם האזור לא יחתור לשלום בין העמים, כולנו יכולים לארוז מזוודות וללכת. השלום צריך להיות החלום של כל תושב במדינת ישראל. אך יחד עם זאת, אסור לנו למהר להחזיר את רמת הגולן המהווה שטח אסטרטגי בלתי נפרד ממדינתנו הזעירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully