וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: אובמה מוביל ב-8 אחוזים על מקיין

21.5.2008 / 15:57

המועמד הדמוקרטי המוביל קיבל תמיכה של 48% מהנשאלים, בעוד מקיין הסתפק ב-40%. יתרונו של אובמה על קלינטון צמח ל-26%

מי שצפוי להיות המועמד הדמוקרטי לנשיאות, ברק אובמה, פתח פער של שמונה אחוזים על פני יריבו הרפובליקני, ג'ון מקיין, כך מגלה סקר חדש של "רויטרס/זיגבי" שפורסם היום (רביעי). לפני כחודש הראה סקר דומה על שוויון בין השניים, וכעת אמרו 48% מהנשאלים כי יצביעו לאובמה, בעוד ש-40% בלבד מעדיפים את מקיין. הבחירות הכלליות יתקיימו בנובמבר הקרוב.

אולם, לפני שאובמה יוכל להתרווח בכסא המועמד הדמוקרטי, עליו להופיע בוועידת המפלגה ב-3 ליוני ולסיים את המירוץ מול הילרי קלינטון, שלמרות פיגור בלתי ניתן למחיקה מסרבת לפרוש ולהודות בתבוסה. אם התוצאות בקלפיות לא ישכנעו את קלינטון, אולי הנתון הבא יגרום לה להפנים שלא נותר לה סיכוי: אובמה מחזיק ביתרון של 26 אחוז בקרב המצביעים הדמוקרטים - כפול מיתרונו באמצע אפריל. ככל הנראה הפער נובע מהתאחדות מצביעי המפלגה סביב המנצח הצפוי.

"אובמה הראה המון תושיה, התאושש מתקופות קשות, ועשה עבודה מצוינת עם מצביעים עמצאים", אמר איש הסקרים ג'ון זוגבי.

הסקר התבצע בין יום חמישי וראשון, בדיוק בימים בהם אובמה הותקף על ידי הנשיא ג'ורג' וו. בוש ומקיין, בעקבות הבטחתו להיפגש עם מנהיגי מדינות שארה"ב רואה בהן סוררות מבלי להציב תנאים מוקדמים. נדמה כי הבוחר האמריקאי השאיר מאחוריו את פרשיית הכומר לשעבר של אובמה, ג'רמיה רייט, כמו גם את המתקפות האישיות של קלינטון ואת ההפסד הקשה בפריימריז בפנסילבניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully