וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשי הגמלאים חתמו על הסכם חדש עם גאידמק

פנחס וולף

21.5.2008 / 15:48

לאחר שמשכו את בקשתם לפיצול ביום שני כשהבינו שוועדת הכנסת לא תאשר אותו, חתמו הפורשים על הסכם מעודכן עם המיליארדר

פורשי מפלגת הגמלאים, ח"כ משה שרוני, ח"כ אלחנן גלזר וח"כ שרה מרום-שלו, חתמו היום (רביעי) על הסכם חדש עם ארקדי גאידמק. בהסכם החדש הוצאו הסעיפים הבעיתיים עליהם אמרה היועצת המשפטית של הכנסת, נורית אלשטיין, כי יש בהם משום עבירה על החוק. לטענת הפורשים, ההסכם החדש הועבר לאלשטיין לביקורת משפטית, אך היא עדיין לא נתנה את החלטתה.

הבוקר שלח ח"כ יצחק גלנטי מכתב ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז בדרישה להורות למשטרה לפתוח בחקירה נגד ארקדי גאידמק וח"כ שרוני. במכתבו טען גלנטי כי קיים "חשד חמור לעבירות על חוק מימון מפלגות, חוק המתנות וחוק המפלגות". במכתבו, מנה את הבעיתיות הקיימת בהסכם בין פורשי הגמלאים לגאידמק. "דומה כי האירוע האמור מהווה מקרה חמור ביותר בתחום 'הון-שלטון', הן משום חומרת המעשים והמעורבים בהם, והן משום העובדה שהעבירות האמורות נעשות בכיכר העיר לאור היום, תוך זלזול מופגן ברשויות השלטון".

בתגובה על המכתב אמר היום שרוני כי הוא עתיד להופיע בוועדת הכנסת ולהסביר כי "כל המכתב הוא שקר וכזב וגלנטי הוא שקרן פתולוגי". שרוני הוסיף כי הוא "בז לחברי סיעת גיל שלא תמכו בהצעת חוק שלי על סיוע לגמלאים".

ביום שני האחרון התקיים בועדת הכנסת דיון סוער על בקשת חברי הכנסת ממפלגת גיל לפרוש ולהקים סיעה חדשה, הכפופה למפלגת "צדק חברתי" של גאידמק. אלשטיין טענה בדיון כי בהסכם בין הפורשים לגאידמק קיימת "סטייה שלא ניתן להתעלם ממנה" מהוראות חוק הבחירות וחוק מימון מפלגות. לדבריה, "לא היו טענות כל כך כבדות ולא הונח חומר כגון זה בבקשות אחרות להתפלגות". במהלך הדיון אמרה ח"כ זהבה גלאון (מרצ) כי הקמתה של הסיעה החדשה מהווה "הקמת שלוחה של העולם התחתון בכנסת והוועדה לא יכולה לתת לזה יד". בסוף הישיבה הסוערת משך ח"כ שרוני את בקשתו לפרוש מהסיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully