וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד רה"מ: "המו"מ - ללא תנאים מוקדמים"

טלי גולדשטין ופנחס וולף

21.5.2008 / 17:43

לאחר פרסום המגעים בין ישראל וסוריה אמר שר החוץ הסורי כי ישראל הסכימה לנסיגה מלאה מרמת הגולן. בירושלים מיהרו להדגיש כי המו"מ מתנהל ללא תנאי מוקדם

בעקבות הפרסום לפיו ישראל וסוריה החלו במשא ומתן מדיני בלתי ישיר בחסות טורקיה, אמר היום שר החוץ הסורי וואליד מועלם, כי ישראל הסכימה לנסיגה מלאה מרמת הגולן. כך מדווחת סוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

"קבלנו התחייבות מישראל לנסיגה מלאה מהגולן לגבולות 1967", אמר מועלם, הנמצא בביקור בבחריין. "התחייבות זו אינה חדשה. בפקדון שהפקיד יצחק רבין, ראש הממשלה לשעבר של ישראל, ובעקבותיו כל ראשי הממשלה הישראלים מאז 1993, הוא התחייב לכך".

בניגוד לדברי שר החוץ הסורי, במשרד ראש הממשלה הדגישו היום, כי ישראל הסכימה למגעים עם הסורים ללא תנאים מוקדמים, בדומה למגעים שהתקיימו עמם בוועידת מדריד ב-1991.

בעקבות הפרסום הודתה סוריה באופן רשמי כי מתנהל משא ומתן לא ישיר עם ישראל. בהודעה שפרסם משרד החוץ הסורי נאמר: "סוריה החלה במשא ומתן לא ישיר עם ישראל תחת חסות טורקיה. שני הצדדים הסכימו לנהל שיחות מתוך רצון טוב ולהמשיך את הדיאלוג ברצינות, על מנת להגיע לשלום בר קיימא".

לפי דיווח בסוכנות הידיעות הסורית, נשיא סוריה בשאר אסד קיבל מסר מנשיא טורקיה עבדאללה גול, בנוגע למשא ומתן בין ישראל לסוריה המתנהל בתיווך טורקי. המסר הועבר על ידי יושב ראש אגודת הידידות טורקיה-סוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully