וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ שביקר בסוריה: "השלום איתם יהיה חם"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.5.2008 / 14:07

ח"כ ואסל טה מבל"ד אומר לוואלה! חדשות כי השלום עם הסורים יהיה חם מהשלום עם מצרים. "יש לנו קרובים שם. התלות בדמשק היסטורית"

"אם ייחתם הסכם שלום בין ישראל לסוריה, במסגרתו ישראל תחזיר את רמת הגולן, הוא יהיה שלום חם יותר מהשלום עם מצרים" – כך אומר היום (רביעי) ח"כ ואסל טה (בל"ד) בשיחה עם וואלה! חדשות. "לנו, לערבים בישראל, יש קרובי משפחה בסוריה ואני חושב שהתלות שלנו בדמשק היא תלות היסטורית. אין ספק שהסכם שלום עם סוריה יפתח דרך ליחסים חמים מאלו שעם מצרים".

ח"כ טה, שביקר בסוריה בשנת 2006 ונפגש עם הנשיא בשאר אסד, מבהיר כי השכנה מצפון מעונינת בשלום. "הגישה הסורית לשלום היא גישה מאד רצינית. בראיונות שהעניק בחודשים האחרונים הדגיש אסד לא פעם שהוא מושיט יד לשלום. בביקור שלי בסוריה שמעתי מפיו כי הוא רוצה מאד בשלום שיבטיח בתמורה נסיגה ישראלית מרמת הגולן".

לדברי ח"כ טה, המשא ומתן המתנהל כעת בין ישראל לסוריה הוא רציני ביותר. "המתווך הטורקי העביר מסרים נכונים ואמיתיים לראש הממשלה אולמרט. גם אני נפגשתי עם השגריר הטורקי לפני כשבועיים והבנתי ממנו שמתנהל משא ומתן רציני. הוא הודיע לי שהתיווך הטורקי עולה על מסלול נכון".

"רשאים לנהל יחסים עם אירן"

"הסכם שלום עם ישראל הוא אינטרס עליון של סוריה", מבהיר ח"כ טה. "סוריה מעונינת מאד בשלום, אבל כזה שיהיה צודק ושיחזיר לה את האדמה שנכבשה ב-67'. על ישראל להפסיק להיות כלי שרת של ארצות הברית. היא חייבת גם לדאוג לעצמה ולעמי האזור". בתשובה לשאלה האם סוריה צפויה להשתחרר מהצל האירני אם תחתום עם הסכם שלום עם ישראל ענה ח"כ טה, כי "טיפשי להתנות לסוריה תנאים כאלה. היא רשאית לקיים יחסים עם כל מדינה שתרצה, כולל עם אירן. יש לה אינטרסים כלכליים לנהל יחסים עם אירן, ואי אפשר להקשות עליה ולהתערב בקשריה על מנת שתסרב לשלום".

"אסד גם דיבר על הפיקדון שנתן לו יצחק רבין, בו נתן לו הבטחה ברורה לסגת מכל הגולן", אומר ח"כ טה. "אני חושב שזו הזדמנות פז שישראל כל פעם מחמיצה. עליה לנצל את ההזדמנות הזו. בלי סוריה לא יהיה שלום בר קיימא באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully