וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה: רה"מ יתפטר אם יוגש נגדו כתב אישום

פנחס וולף

21.5.2008 / 13:49

הכנסת אישרה בקריאה טרומית הצעת חוק של ח"כ אופיר פינס בתמיכת חברי סיעת קדימה. הממשלה ושר המשפטים מתנגדים להצעה

הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה טרומית הצעת חוק של חבר הכנסת אופיר פינס (עבודה), לפיה ראש הממשלה יחויב להתפטר אם יוגש נגדו כתב אישום. הצעת החוק, שעברה בניגוד לעמדת הממשלה, תועבר לוועדת החוקה לצורך הכנתה לקריאה ראשונה.61 חברי כנסת הצביעו בעדה, ואילו שישה התנגדו.

למרות התנגדות הממשלה, חברי סיעת קדימה הצביעו בעד הצעת החוק. ח"כ פינס אמר בתגובה לוואלה! חדשות כי "סיעת 'קדימה' שיגעה את הכנסת ואת עצמה. אולמרט הודיע שיתפטר, ולכן 'קדימה' הבינה כי בסופו של דבר, אי אפשר לבוא לכנסת במצב קשה ולהתנגד להצעת החוק שלי". לדבריו, "הם גם אכלו את הדגים המסריחים וגם גורשו מהעיר".

ראש הממשלה אולמרט הודיע לפני כשבועיים שיתפטר מתפקידו אם היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז יחליט על הגשת כתב אישום נגדו. אולמרט אמר את הדברים בעקבות פרסום פרטים על החקירה החדשה המתנהלת נגדו, בחשד לקבלת כספים שלא כדין מאיש העסקים משה טלנסקי.

שר המשפטים דניאל פרדימן הודיע לפני ההצבעה, כי משרד המשפטים מנתנגד להצעת החוק. לדבריו, היא מנוגדת להסכם הקואליציוני בין העבודה לקדימה, המחייב את הסכמת כל סיעות הקואליציה לשינוי חוק יסוד. "אם יעוגן בחוק כלל של הפסקת כהונה של שרים וראש הממשלה בשל אישום בעבירה, יש ליצור לצדו מנגנון של קביעה שיפוטית שיאפשר התאמה לנסביותיה ולעבירה הספציפית", ציין פרידמן. "יצירת מנגנון כזה טעונה עדיין ליבון וגיבוש", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully