וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרא"פ: הנשיא הורה לצבא להתערב במהומות

טלי גולדשטין

21.5.2008 / 19:57

אזרחים החמושים באבנים ובבקבוקים איימו על מהגרים בעיר דרבן ופגעו ברכושם. כעת מקווה הממשלה שהחיילים יצרו את האלימות

נשיא דרום אפריקה תאבו מבקי הודיע הערב (רביעי) כי אישר את התערבות הצבא בניסיון לעצור כליל את ההתקפות של אזרחי המדינה כנגד מהגרי עבודה. כך מדווחת סוכנות הידיעות "רויטרס".

האלימות בדרום אפריקה נגד זרים התפשטה היום אל מחוץ לבירה יוהנסבורג, לעיר הנמל דרבן. לפי דיווח רשת ה-BBC, קבוצת אנשים החמושים באבנים ובבקבוקים איימה על מהגרים ניגרים בעיר ופגעה ברכושם. כתוצאה מההתקפה, נמלטו כ-700 מהגרים אפריקאים לכנסייה סמוכה וביקשו בה מקלט. "כמאתיים בני אדם נושאים בקבוקים ואלות עץ התקיפו אנשים ברחוב ובתי עסק בבעלות ניגרים", דיווחה דוברת המשטרה המקומית.

השר לביטחון קהילתי בקי סלה אמר כי האלימות בדרבן היא פוליטית והאשים את חברי מפלגת הזולו הלאומנית "מפלגת החופש של אינקתא" בכך שהם הגורמים שעומדים מאחוריה. "הם מנצלים את שנאת הזרים על מנת לשרת את האינטרסים האישיים שלהם", הוסיף.

המשטרה נאבקת מזה כשבוע להביא לקץ ההתקפות האלימות נגד זרים, מרביתם מהגרים מזימבבואה וממוזמביק העובדים במדינה ומואשמים על ידי העניים בגניבת משרות ובפשיעה.

בהתקפות, שהחלו בסוף השבוע האחרון, נהרגו 24 אזרחים זרים ומאות נוספים נפצעו, בוצעו מעשי אונס, ונופצו חנויות רבות בבעלות זרים. במהלך סוף השבוע תוארה יוהנסבורג כאזור מלחמה. המשטרה השתמשה בגז מדמיע ובכדורי גומי על מנת לפזר המוני אזרחים שחיפשו זרים והשחיתו את חנויותיהם. עד היום עצרה המשטרה הדרום אפריקאית כ-300 חשודים בפשעים נגד זרים. החשדות כוללים ביזה, אלימות, השחתה ואונס.

המהגרים נמלטו לכנסיות

ההתקפות מלאות השנאה החלו בסוף השבוע שעבר בעיירה אלכסנדרה, צפונית ליוהנסבורג, ומהר מאוד התפשטו למרכז יוהנסבורג ולאורך מחוז חאוטנג. ממשלת דרום אפריקה שוקלת עתה להזרים כוחות צבא לאזור על מנת לדכא את המהומות, זאת בעוד אלפי מהגרים נאלצו למצוא בימים האחרונים מקלט בכנסיות, בתחנות משטרה ובמשרדי ממשלה.

ג'ייקוב זומה, מנהיג "הקונגרס האפריקאי הלאומי", המפלגה השלטת בדרום אפריקה, אמר כי "אנו זקוקים לנקוט באמצעים שיעזרו לנו לעצור את האלימות". בתוך כך, בעיר קייפטאון התכנס היום פורום מיוחד שהוקם על מנת להביא לקץ האלימות.

עדכון ראשון: 21.5, שעה 13:21
עדכון אחרון: 21.5, שעה 19:53

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully