וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: נעניש מי שיפגע במאמצי הסיוע

טלי גולדשטין

21.5.2008 / 11:33

המפלגה קומוניסטית הורתה למגר כל תופעה של שחיתות הקשורה למאמצי ההצלה, כגון קמפיינים כוזבים לאיסוף כסף בעבור הקורבנות

ממשלת סין הזהירה היום (רביעי) לא לנצל לרעה את מאמצי הסיוע במחוז סצ'ואן, מוקד רעידת האדמה הקטלנית שפקדה את סין מזה כשלושה עשורים. לפי דיווח רשת ה-BBC, הנציבות נגד שחיתות במפלגה הקומוניסטית אמר כי כל פעולה שתפגע בהתקדמות מאמצי החילוץ וההצלה או תגרום לבזבוז אספקה תענש בחומרה.

מניין הנספים ברעידת האדמה עומד כעת על 40,075. 32,361 בני אדם נעדרים וכ-250 אלף פצועים. כ-34 אלף אנשי רפואה נמצאים באזור הרעש, כ-280 אלף אוהלים, 480 אלף שמיכות ו-1.7 מיליון מעילים סופקו לקורבנות. ממשלת סין קיבלה עד כה תרומות, מתושבי המדינה ומחוצה לה, בסך 860 מיליון דולר. אספקת מים נקיים לשתיה הושבה על כנה בעבור כ-7 מיליון בני אדם. סיוע מקומי ובינלאומי הוטס לאזור הרעש ממדינות כגון ארצות הברית, רוסיה וסינגפור.

אתמול התחייב ראש ממשלת סין וון ג'יהבאו לשלוח עד סוף החודש 250 אלף יחידות דיור זמניות למחוז סצ'ואן ומיליון יחידות דיור בתוך שלושה חודשים.

במזכר פנימי, הורתה המפלגה קומוניסטית לסוכנויות המקומיות המפקחות על מאמצי הסיוע, למגר במהירות וביד קשה כל תופעה של שחיתות הקשורה לעבודות השיקום וההצלה. מקור, יעד והיקף האספקה צריכים להיות ידועים לכל. על המשטרה לפקח ולמנוע ניסיונות לאסוף תרומות במרמה, שאינן באמת מיועדות בעבור קורבנות הרעש. התקשורת בסין כבר דיווחה על מזימה שכללה מסרים כתובים כוזבים הקוראים לתושבים לתרום כסף על מנת לעזור לניצולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully