וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שפיר

רינה רוזנברג

21.5.2008 / 11:03

בדיקת מי שפיר כלולה בסל הבריאות לנשים שעברו את גיל 35, אך אלה שעדיין לא הגיעו לגיל זה יגלו שגם בבדיקות מי שפיר, קופת חולים לאומית מציעה את המחיר הטוב ביותר בעבור המבוטחת שלה.

בדיקה זו במכון הנמצא בהסדר עם קופת חולים לאומית ניתנת בחינם, לעומת 500 שקל בקופת חולים מאוחדת ו-570 שקל בשירותי בריאות כללית. במכבי שירותי בריאות ניתן החזר של 80% על ההוצאה עד 1,000 שקל. מבוטחת שמעדיפה לערוך בדיקה זו באופן פרטי תזכה בקופת חולים לאומית להחזר הגבוה ביותר מבין הקופות של 80% מההוצאה עד תקרה של 2,060 שקל, לעומת החזר של 75% בשירותי בריאות כללית וקופת חולים מאוחדת (עד תקרה של 1,018 במאוחדת ו-1,238 בכללית). מכבי שירותי בריאות מחזירה למבוטחת 80% מההוצאה שלה עד תקרה של 1,927 שקל.

"ההחלטה של אישה לערוך או לא לערוך בדיקת מי שפיר היא עניין של אמונה", אומר פרופ' מייזנר. "אמנם מדובר בבדיקה פולשנית ובעלת סיכון להפלה, אך הסיכונים פוחתים עם השנים ובידיים מיומנות הסיכון הוא עוד יותר קטן". לדבריו, מכיוון שמדובר בבדיקה פולשנית עם אלמנט של סיכון, כמו בניתוח, האישה תחפש את הרופא הטוב ביותר באמצעות אלימינציה, המלצות מחברים וחיפוש באינטרנט ורק אז תחליט אם היא תערוך את הבדיקה באופן פרטי או במכון הנמצא בהסדר בקופה שבה היא מבוטחת.

סקירה מוקדמת ומאוחרת

"סקירה מוקדמת המתבצעת בשבוע 13-17 זאת המצאה ישראלית שלא קיימת בשאר העולם", אומר פרופ' מייזנר. מטרת הבדיקה היא לזהות בשלב מוקדם של ההריון מומים בעובר ואם הם אכן מתגלים בשלב מוקדם, הפרוצדורה להפסקת ההריון פשוטה יותר ואינה מסכנת את האישה.

"לא כל הנשים עושות את הסקירה הזו, מאחר שהאוכלוסייה הערבית והחרדית בלאו הכי לא ישקלו הפסקת הריון", אומר פרופ' מייזנר. קופות החולים לאומית ומאוחדת הן היחידות שלא מחייבות את הנשים ההרות לבחור בין סקירה מוקדמת למאוחרת לעומת שאר הקופות.

מחירי הקופות לגבי הסקירה המוקדמת והמאוחרת זהים. נשים שיעשו את הבדיקה במכון הסדר יזכו לתעריף הטוב ביותר במאוחדת ובמכבי, אך לאלה שתעדפנה לעבור את הסקירה באופן פרטי, מאוחדת מציעה את ההחזר הגבוה ביותר מבין הקופות - 80% מההוצאה עד 475 שקל.

הביטוח הזול - בכללית

חשוב לציין כי דמי הביטוח החודשיים של כל קופה וקופה שונים, ולכן יכול להיות שהאישה תחסוך בתקופת ההריון ותממש את זכויות הביטוח שלה עד המקסימום עם כל הבדיקות וההתייעצויות הניתנות לה, אך במשך שאר תקופת הביטוח היא תשלם יותר לקופה מאשר אם היתה מבוטחת של קופה אחרת. אם מתייחסים לנתוני השנתון הסטטיסטי לישראל מ-2007, הגיל הממוצע של האם בלידה הראשונה הוא 26.8. בתקופת גיל זו מציעה שירותי בריאות כללית ביטוח משלים בתשלום החודשי הנמוך ביותר - 28.2 שקל לגילאי 19-30 ו-39.2 שקל לגילאי 31-39.

מאוחדת נמצאת במקום השני עם 35 שקל לגילאי 25-29 ו-43 שקל לגילאי 30-39. ביטוח מגן זהב של מכבי במקום השלישי ויעלה לגילאי 25-29 39.8 שקל, ולגילאי 30-45 - 54.7 שקל. בלאומית התעריף היקר ביותר: גילאי 25-29 ישלמו 48 שקל; גילאי 30-34 ישלמו 57 שקל; וגילאי 35-39 ישלמו 63 שקל.

ההטבות שלצד הבדיקות

לצד הבדיקות, מספקות קופות החולים הטבות שונות שמטרתן להקל על תקופת ההריון ולהכשיר את האישה לקראת הלידה והאמהות הקרבה. השירותים הדומים שאותן מציעות הקופות בתעריפים שונים הן הספקת מוניטור ביתי, קורס הכנה ללידה, הבראה ליולדת אחרי הילד הרביעי וקורס עזרה ראשונה לתינוקות.

לכל קופה יש גם הטבות נוספות המיוחדות לה כששירותי בריאות כללית מעניקים את מירב ההטבות לאישה ההרה הכוללים ליווי אישי חינם של אחות במהלך ההריון המאפשר מעקב מסודר; ייעוץ אחד נוסף מעבר למספר הייעוצים בשנה ברשת הרופאים של כללית מושלם בהשתתפות עצמית של 100 שקל או עם רופא מומחה שאינו ברשת בהחזר בגובה של 80% מההוצאה ועד ל-520 שקל. ייעוץ הנקה אישי עם מכונים שבהסדר בהשתתפות עצמית של 150 שקל לפגישה ראשונה בבית ו-50 שקל לפגישה שנייה, או סדנת הנקה בהשתתפות עצמית של 30 שקל למפגש, וזאת בנוסף לייעוץ הנקה אישי או קבוצתי הניתן בחינם במרכזי בריאות האישה ובטיפות חלב. כמו כן, הקופה מציעה סדנאות התעמלות לנשים בהריון ועיסוי תינוקות -10 שקלים למפגש.

קופת חולים מאוחדת מעניקה ייעוץ תזונתי בהשתתפות עצמית של 20 שקל עד שש פגישות בשנה, עד 15 טיפולים בשיטת ביופידבק לאימון שרירי רצפת האגן במרפאות הקופה בהשתתפות עצמית של 50 שקל למפגש.

מכבי שירותי בריאות מעניקה קורס עיסוי תינוקות על ידי אחיות טיפת חלב בחינם. קופת חולים לאומית מציעה הדרכה להנקה על ידי צוות אחיות הקופה ללא תשלום וקורס הדרכת עיסוי תינוקות אישי או קבוצתי של שלושה מפגשים בעלות של 232 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully