וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "שואב עידוד מבלייר וברלוסקוני"

טלי גולדשטין

21.5.2008 / 10:46

בראיון שהעניק ל"טיימס" הלונדוני הביע אולמרט אופטימיות: "גם חבריי נחשדו בעברות דומות, אך בסופו של דבר זוכו לחלוטין"

"הטיימס" הלונדוני פירסם הבוקר (רביעי) ראיון עם ראש הממשלה אהוד אולמרט, שנערך בלשכתו בירושלים. אולמרט, העומד השבוע בפני סבב נוסף של חקירה משטרתית בנוגע לפרשת השוחד בה הוא, ככל הנראה, מעורב, שאב נחמה משניים ממדריכיו הרוחניים: טוני בלייר, ראש ממשלת בריטניה לשעבר וסילביו ברלוסקוני, ראש ממשלת איטליה, שנאלצו גם הם לעבור דרך חתחתים במהלך הקריירות הפוליטיות שלהם.

"אני מסתכל על הדרך בה התנהגו חברי טוני בלייר וסילביו ברלוסקוני כשהיו במצב דומה. גם הם הואשמו, בדומה לי, אחד בקבלת כספי תרומות והשני בניסיון לשחד שופט. שניהם נמצאו נקיי כפיים ולא עצרו לרגע במהלך כל הזמן מלדאוג למצב המדינה", אמר אולמרט.

חוקרי הונאה צפויים לתשאל את אולמרט ביום שישי, בעוד בית המשפט העליון דחה את עתירת עורכי דינו אתמול לדחות את עדותו של איש העסקים האמריקאי משה טלנסקי, החשוד במתן שוחד בסך 500 אלף דולר במזומן לאולמרט.

אולמרט, שהתחייב להתפטר מתפקידו, נשמע פילוסופי משהו למרות הקשיים. "אתה יודע כשאתה נכנס לתפקיד הזה שלא צפוי לך כיף גדול", אמר. "חודשים ושנים קשות יעמדו בפניך".

מעריץ גדול של טוני בלייר וחבר ותיק, אולמרט עדיין הביע את סייגיו לגבי תוכניתו של בלייר, שליח הקוורטט למזרח התיכון, להכין את הפלסטינים לקראת מדינה על ידי שיקום הכלכלה, שניזוקה מהסנקציות שהטילה עליה ממשלת ישראל ומשחיתות פנימית. "הוא (בלייר) משקיע את כל כולו במאמץ לנסות ולבנות את התשתיות בעבור הפלסטינים. איני יודע מתי יהיו מוכנים הפלסטינים לעמוד באתגר. אך באופן כללי אני חושב כי עמדתו חיובית", אמר אולמרט.

אולמרט מתקשה להחליט: צ'לסי או מנצ'סטר

מהראיון עולה כי אולמרט הוא אוהד ספורט מושבע. פעמים רבות הוא נוהג להתקשר לחברו הטוב אברהם גרנט, מנהל קבוצת הכדורגל הבריטית "צ'לסי" והשניים "משחררים לחץ" ודנים בבדידות המאפיינת את מי שנמצא בפסגה. "אני משוחח עמו (גרנט) לעיתים קרובות. אני מאוד מתרשם מהאדישות שלו ומיכולתו לעמוד בלחצים המלווים את התפקיד. אנו משווים חוויות לפעמים: איך ראש הממשלה מתמודד עם סוגיות אלו ואיך להתמודד עם הלחץ כשאתה מאמן ראשי עם 50 אלף אוהדים שאינם מתביישים להביע את דעתם בכל זמן נתון".

אולמרט התעקש כי הוא מתכוון להישאר ממוקד בשיחות השלום שהוא מנהל מאחורי דלתיים סגורות עם אבו מאזן. לדבריו, "קשר אנושי" הוא המפתח לביסוס מדיניות טובה. אולמרט התייחס לשאלה מה יקרה אם יחליט אבו מאזן לפרוש מתפקידו, כפי שאיים לעשות במידה ולא תושג התקדמות. "אני מעדיף שלא לחשוב על זה. אני מקווה שלא יפרוש ואני מקווה שבתוך ששה חודשים נהיה במקום אחר לחלוטין", אמר. "אני חושב כי המרחק הבסיסי בין ההצעות שעלו על השולחן השלב הראשוני ניתן לגישור", הוסיף.

אולמרט לא משליך יהבו על מרוואן ברגותי, בכיר פתח הכלוא בישראל, אדם שרבים מאמינים שיוכל לאחד את פתח החילוני עם ארגון החמאס המוסלמי בעזה. "שוו בנפשכם שברגותי ישוחרר מחר. האם קיימת דרך בה יוכל להוכיח שלא שיתף פעולה עם ישראל? קיימת רק דרך אחת: להפוך לקיצוני יותר אפילו מההנהגה הקיימת", טען אולמרט.

על מנת לברוח קצת מהבעיות, מתכנן אולמרט לצפות הערב בגמר ליגת האליפות בין קבוצות "צ'לסי" ו"מנצ'סטר יונייטד". אך גם כאן עומד אולמרט בפני דילמה: האם לעודד את הקבוצה של חברו או בקבוצה שהוא אוהד?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully