וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה ניצח באורגון, הילרי בדרך החוצה

טלי גולדשטין

21.5.2008 / 13:30

כצפוי, ניצח אובמה בפריימריז באורגון והודיע כי הוא מחזיק בפעם הראשונה ברוב של צירים. קלינטון, שניצחה בקנטקי, מסרבת לפרוש

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בנאום שנשמע כנאום ניצחון על הילרי קלינטון, הודיע היום (רביעי) ברק אובמה, המתמודד על ראשות המפלגה הדמוקרטית, כי הוא מחזיק ברוב של צירים שתומכים בו במרוץ לנשיאות ארצות הברית. בדברים שנשא באיווה בירך אובמה את קלינטון על ניצחונה בפריימריז בקנטקי וחלק לה שבחים. אובמה ניצח בפריימריז שנערכו הלילה באורגון עם רוב של 58% מקולות המצביעים, לעומת קלינטון, עם 42% .

"הדרך היתה ארוכה והיו בה מהמורות. עשיתי טעויות. אבל היה זה גם בגלל שעשינו את הדרך עם אחת המועמדות המרשימות ביותר. ב-45 שנותיה בשירות הציבורי הילרי קלינטון לא ויתרה במאבקה למען העם האמריקאי. אנחנו מעריצים את האומץ וההתמדה שלה. היא שברה מוסכמויות ושינתה את האמריקה שבה בנותיי ובנותיכם גדלות. אנחנו אסירי תודה לה על כך", אמר אובמה.

זמן קצר קודם לכן נאמה קלינטון לאחר פרסום תוצאות הבחירות בקנטקי בהן זכתה ב-65% מהקולות. "היו שאמרו שהמרוץ נגמר ושקולכם לא נחשב, אבל זה לא עצר בעדכם. לא ויתרתם עליי כי ידעתם שאני לעולם לא אוותר עליכם". אובמה זכה ב-30% בלבד מהמצביעים.

קלינטון הדגישה את הצורך באחדות במפלגה לאחר שמדגמים שנערכו עם היציאה מהקלפי בקנטקי הראו כי שני שליש מתומכיה במדינה יעדיפו להצביע למועמד הרפובליקאי לנשיאות ג'ון מקיין או לא להצביע כלל מאשר לתת את קולם לאובמה בבחירות לנשיאות ארצות הברית. על פי דיווח ברשת ה CNN, רק 33% מתומכי קלינטון אמרו כי יצביעו עבור אובמה בבחירות הכלליות אם ייבחר כמועמד הדמוקרטי לנשיאות. 41% אמרו כי יצביעו למקיין, בעוד 23% דיווחו כי לא יצביעו כלל.

"החלק הקשה עוד לפנינו"

אובמה ציין בנאומו כי להערכתו המרוץ הצמוד איננו סימן לפילוג במפלגה הדמוקרטית אלא לאנרגיות מחודשות. "החלק הקשה ביותר במסע עדיין לפנינו", אמר אובמה בהתייחסו להתמודדות מול המועמד הרפובליקאי ג'ון מקיין בבחירות לנשיאות.

"עלינו לבחור באדם בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להיבחר בנובמבר. מישהו שערוך ושיש לו את היכולת והניסיון להתמודד עם האתגרים העצומים שעומדים בפני ארה"ב כבר מהיום הראשון", אמרה קלינטון. בין האתגרים הללו היא מנתה את סיום המלחמה בעירק, ושיקום מעמדה של ארה"ב כמנהיגה עולמית וכבעלת סמכות מוסרית.

קלינטון תיארה את ההתמודדות בינה לבין הסנטור ברק אובמה כ"אחד המרוצים הצמודים ביותר בהיסטוריה של המפלגה הדמוקרטית". היא ציינה כי היא המובילה בקולות הבוחרים (הקול הפופולרי) והיא המועמדת שזכתה במספר הקולות הרב ביותר בהיסטוריה של המפלגה.

מתוך 3,253 צירים, צפוי אובמה לסיים את הפריימריז הנוכחיים עם כ-1,956 בעוד הילרי עם 1,775 צירים בלבד. מספר הצירים הנדרשים על מנת להבטיח את מועמדות המפלגה הדמוקרטית הוא 2,026, כך שלאובמה נותר בעצם לצבור רק עוד 70 צירים בעוד קלינטון צריכה לצבור עוד 250 צירים כדי להבטיח מועמדותה. "נותרו עוד כמה התמודדויות, אבל אם הכל יילך כשורה, כפי שאנו מקווים, אז יהיה לנו רוב בספירת הצירים, וזו נקודת ציון משמעותית. המשמעות היא שלאחר שכל המדינות יצביעו לנו יהיה את רוב הצירים, לפי הצבעת הבוחרים", אמר אובמה. אולם הסנאטור מאילינוי אינו צפוי להכריז על ניצחון, לאחר שהבין כי מהלך שכזה יעורר את חמתם של תומכי קלינטון, להם יהיה זקוק בבחירות הכלליות בנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully