וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריימריז בארה"ב: עוד ניצחון אחד ודי

גיל קדרון

20.5.2008 / 19:26

קלינטון תנצח הלילה בקנטאקי ואובמה באורגון, מה שייתן לו יותר מחצי מכלל צירי המפלגה, ויקרב אותו לניצחון שנראה בלתי נמנע

עם הרבה פחות התלהבות ותשומת לב תקשורתית, ממשיכים המתמודדים על המועמדות של המפלגה הדמוקרטית לנשיאות בפריימריז המפלגתיים, כשהלילה (בין שלישי לרביעי) תתקיימנה בחירות במדינות קנטאקי ואורגן.

הילרי קלינטון צפויה לגרוף ניצחון מרשים בקנטאקי - הסקרים חוזים לה יתרון של 30 אחוזים - בעוד שברק אובמה אמור לנצח באורגון, ולצעוד צעד נוסף לעבר מה שנראה כבלתי נמנע - הכרזתו כמעומד המפלגה. קלינטון נמצאת בקנטאקי, בעוד אובמה העדיף לשוב לאיווה, שם גרף את ניצחונו הראשון במירוץ. איווה נחשבת למדינה שיכולה להצביע לשתי המפלגות, לאחר שהנשיא ג'ורג' וו. בוש זכה בציריה ב-2004 בזכות פער של 10 אלפים קולות בלבד.

"הביקור באיווה מהווה סגירת מעגל נפלאה", אמר אובמה, בעוד אחד מניסיונותיו לשים את הקרב עם קלינטון מאחוריו ולהביט קדימה אל עבר ג'ון מקיין. נראה כי אחרי הלילה יחזיק אובמה ברוב שגם מבחינה מתמטית לא ניתן יהיה לעקוף, לאחר שיגרוף יותר מחצי מכלל הצירים שעומדים לבחירה בפריימריז. מתוך 3,253, הסנאטור אמור לסיים את הערב עם יותר מ-1,627. "נותרו עוד כמה התמודדויות, אבל אם הכל יילך כשורה, כפי שאנו מקווים, אז יהיה לנו רוב בספירת הצירים, וזו נקודת ציון משמעותית. המשמעות היא שלאחר שכל המדינות יצביעו לנו יהיה את רוב הצירים, לפי הצבעת הבוחרים". אולם אובמה אינו צפויה להכריז על ניצחון, לאחר שבעצת יועציו הבין כי מהלך שכזה יעורר את חמתם של תומכיה של קלינטון, להם יהיה זקוק בבחירות הכלליות בנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully