וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגמלאים מבקשים להכריז על שרוני כפורש

20.5.2008 / 19:00

הכרזה שכזו תקשה על פיצול הסיעה והקמת "צדק לגמלאים" עם גאידמק. ח"כ בודד הפורש מסיעה לא רשאי להתמודד בקדנציה הבאה

סיעת הגמלאים הגישה בקשה ליו"ר ועדת הכנסת ח"כ דוד טל (קדימה) הקוראת להכריז על ח"כ משה שרוני כפורש מהסיעה. טל דרש מהסיעה לנמק ולפרט ולנמק את הבקשה בטרם יכנס את ועדת הכנסת, בשל המשמעות החמורה של ההכרזה על שרוני כפורש. על פי החוק, חבר כנסת בודד שפורש מסיעה לא זכאי לכספי מימון מפלגות ואינו רשאי להתמודד בקדנציה הבאה.

כבר כיום שרוני אינו מגיע לישיבות הסיעה ואינו לוקח חלק בקבלת ההחלטות. אם תאושר ההכרזה, יקשה הדבר על הפיצול מסיעת הגמלאים והקמת הסיעה החדשה "צדק לגמלאים" יחד עם חבריו לסיעה אלחנן גלזר ושרה מרום-שלו, סיעה שתהיה כפופה לתנועתו של ארקדי גאידמק, "צדק חברתי".

אתמול, במהלך דיון של ועדת הכנסת, משך שרוני את בקשתו לפיצול מסיעת הגמלאים לאחר שהיועצת המשפטית של הכנסת נורית אלשטיין מסרה חוות דעת ובו הורתה על ליקויים בהסכם בין הפורשים לגאידמק. שרוני ביקש לקיים התייעצות משפטית בנושא ההסכם של הפורשים עם גאידמק, ואמר כי בתומו יגיש לוועדת הכנסת בקשה חדשה.

במהלך הדיון אתמול, טען ח"כ יצחק גלנטי, יו"ר סיעת הגמלאים, כי ההסכם בין הפורשים לגאידמק מנוגד לחוק הבחירות, האוסר על התחייבות להבטחת מקום ברשימת מועמדים שלא ב-90 הימים שלפני הבחירות לכנסת. עוד הוא טען להפרת הוראות בחוק מימון מפלגות ובחוק שירות הציבור. לעומתו טען שרוני כי הוא איננו "יכול להישאר במפלגה שבוגדת בבוחריה ומנפנפת בדברי בלע ושקרים".

גלנטי הודיע כי אכן יגיש בקשה מפורטת יותר כדי להוכיח את דרישתו. הנימוקים שיגיש יעידו על כך ששרוני ביצע מהלכים נגד הסיעה. לדבריו, שרוני התפטר מסיעת גיל במכתב שהפנה ליו"ר המפלגה רפי איתן, ולכן הוא כבר אינו חבר מפלגה. "גם חברי הכנסת אלחנן גלזר ושרה מרום-שלו כתבו מכתב התפטרות, אבל זכותנו לבוא ולהשאיר להם פתח - אותו אנחנו לא מוכנים לקבל בשום אופן חזרה", אמר. לדבריו, סביר להניח שפרישה מאוחרת יותר של חברי הכנסת גלזר ומרום-שלו לא תתקבל בוועדת הכנסת, משום שזו תהיה "מניפולציה ברורה שנועדה לעקוף את תקנון הכנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully