וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסעדוס - Meat and Wine

יניב רוזנברג

20.5.2008 / 14:49

מזל שבמקדש הבשרים הכשר הזה החליפו בדיוק תפריט. המסעדוס קיבל היתר ללכת לבדוק בזמן ספירת העומר. פרנסה

יושב לו מסעדוס ספון בביתו בימי ספירת העומר וחושב לעצמו מחשבות. מותר לי להתגלח ביום העצמאות? מותר ללכת לקולנוע ולראות סרט עצוב? האם דייט נחשב לאירוע משמח או שמא שעת יגון ואנחה? ומה לגבי מסעדה? ובכן, נשאלה שאלת רב. והרב התיר לו למסעדוס., לצאת ולבדוק את מסעדת מיט אנד ווין MEAT AND WINE, שהתחדשה בשף ותפריט חדשים והספק ההלכתי הוסר למן הרגע שנתברר כי מדובר בצרכי פרנסה (המצויה בדוחק).

מיט אנד ויין, הממוקמת בלב אזור התעשיה של הרצליה פיתוח, היא חלק מרשת עולמית של מסעדות, הממוקמות בישראל, אוסטרליה, אפריקה ודובאי, ומתמחה ביישון וצלייה של בשר מובחר ובתפריט יינות עשיר. מדובר בגן עדן של ממש לאוהבי הבשר, בין אם הם שומרי כשרות ובין אם לאו. גם בפעם הזו, נדהמנו מהמבחר העצום - נתחים מובחרים של בשר, מיושנים בקפידה, עשויים כסטייק או בצורות מעוררות תיאבון אחרות, המבורגרים משובחים מ- 100% בשר בקר, ספריבס, עגל ובקר, הכול שם.

מועצת החכמים בדקה שלוש מנות ראשונות: קרפצ'יו בקר - פרוסות פילה בקר מובחר ופרוס דק מוגש בתוספת סלט קטן של רוקט, צלפים ומלפפון חמוץ (42 ¤) . נרשמה התלהבות מהמנה, במיוחד בשל התיבול העדין והמדויק של שמן זית ומיץ לימון טרי. המנה חוסלה עד הפירור האחרון והצלחות נותרו בוהקות.

פטה כבד עוף מתובל בפלפל שחור ומלח אטלנטי שהוגש על לחם טרי קלוי ומלווה במרמלדת בצל (39 ¤), היה משובח ונימוח בפה כאילו לא היה. הלחם הקלוי, היה למרבה הצער קלוי מדיי, על גבול השרוף.

אחרונה חביבה, הפעם, ממשפחת הדגים: סביצ'ה סלמון בתיבול לימון, ג'ינג'ר ובצל ספרדי, שהוגש על מצע של תרד בתיבול שמן שומשום וקולי פירות יער (39 ¤). טריות הסלמון והתיבול הנכון הפכו את המנה למיוחדת ואחת כזאת שייצגה את שוכני הים בכבוד – דבר שעלול לאכזב לפעמים במסעדה שמתמחה בבשרים.
.

עושים כבוד לבשר, אבל התוספת לא תופסת

ואז הגענו לחלק שלשמו התכנסנו: מ', קרניבורית מלידה, חיסלה 350 גרם של סטייק אנטריקוט (99 ¤) והיתה מאושרת. ע' התרגש על כי ביום הביקור הגישו במסעדה 300 גרם של מנת פילה בקר שהוזמן וגם הגיע במידת צלייה MEDIOM-WELL וחייך בין ביס לביס. ואילו אני נגעתי באושר בעת שהורדתי לצלחתי משיפוד הקצבים (98 ¤) - נתחי בקר מובחרים במרינדה משופדים עם פלפל ובצל ועשויים בגריל ברוטב ברביקיו. אין לי מושג אם זה יישון הבשר, אם זו הצלייה המדודה, אם זה הרוטב הנכון, אבל המבחן הוא מבחן התוצאה: ללקק את האצבעות ולהצטער שהמנה נגמרה.

עילת המסעדה היא גם הילת המסעדה. מיט אנד ווין ראויים לשבחים מקיר לקיר על הסומלייה המקצוען שהמליץ בחום רב – והסתבר שגם בצדק רב על התאמת קברנה סוביניון (2005) של יקב טניה מסדרת הלל. ולא רק הוא: גם המלצרית ששרתה אותנו הוכיחה בקיאות ברזי המנות לצד אדיבות בלתי פוסקת. השירות המקצועי תרם ושיפר את החוויה כולה.

תשומת הלב שמופנית לאיכות הבשר, היא אולי הסיבה שבגללה הורגשה החמצה קלה בגזרת התוספות. הפירה היה קר, מנת צ'יפס אחת לא הייתה די מוכנה ונראה שמישהו במטבח הזדרז להוציא אותה. וגם תוספת של "חיטה בעשבי תיבול מוקפצים" (15 ¤) הייתה פושרת. תרתי משמע. נכון לעכשיו, התוספת של מיט אנד ווין, לא תופסת.

בכל הנוגע לנקודת התורפה של כל מסעדה כשרה, הקינוח, מיט אנד ווין לא מאכזבת. לשולחננו הוגשו שלושה קינוחים שונים שכל אחד מהם היה טוב ממשנהו וכולם הוכיחו שיש תקווה ואפשר ליהנות מקינוחים משובחים גם לאחר ארוחה בשרית כשרה. למען הפרוטוקול ולמען תזמינו בביקורכם הבא: פרפה חלבה עם שערות קדאיף, טארט תפוחים והמנצחת הגדולה: מעטפות פילו עם שוקולד חם ופרלינים.

נותר לי רק לקוות שלא חטאתי, עוותי ופשעתי על כי בימי ספירת העומר נגרם לי עונג רב.

בודק בציציות

מדד הדייט: אפשרי בהחלט. האווירה מאפשרת, בתנאי שהיא לא ממקימי "תנו לחיות לחיות".

סיכוי למפגש עם החניכים מבני עקיבא: קלוש. הם עדיין תקועים ב"פלפליקו" גני תקווה .

לוקשיין: הרצליה פיתוח. על הדבש (היי-טקיסטי ואנגלו-סכסי), ועל העוקץ (חנייה)

חנייה: חניון תת-קרקעי צמוד המעניק הנחה לבאי המסעדה.

ידידותי לחילוני: בפירוש כן. אל תופתעו אם תשמעו מחילוני למהדרין "פשש. הרבה זמן לא אכלתי בשר כל כך משובח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully